Vad är det som gör ont vid magkatarr?
Har fått diagnosen magkatarr eftersom de inte hittar något vid gastroskopin. Men vad är det som gör så förbannat ont i magen då? Om allt ser bra ut? Är lagom trött på detta nu.
Har fått diagnosen magkatarr eftersom de inte hittar något vid gastroskopin. Men vad är det som gör så förbannat ont i magen då? Om allt ser bra ut? Är lagom trött på detta nu.
Hej! Jag vet att det här inte alls hör till det du undrar över men hur känns din magkatarr? Jag får väldigt ofta anfall med magont så jag tror jag ska dö. Händer ofta i samband med mat eller stress. Då får jag jätte ont i mitten av magen ungefär. Jag tänkte om det kanske är magkatarr jag har?
Hoppas någon annan kan svara på din fråga
Surhet i magen kan det vara. Har du hittat något som hjälper? Samarin, neutral föda (välling, havregrynsgröt etc)? Vad äter du idag. Fundera på om du äter mycket sur eller salt mat. Chips, läsk, kolsyra, frukt?
Äter omperazol dagligen och lider inte av halsbränna utan det gör ont på olika ställen i magen.
anonym (känslan) ja det kan vara magkatarr. Får ofta ont när jag ätit i övre delen av magen...magsäcken liksom.
Det som gör ont i magen vid magkatarr är syran som utsöndras i magen vid matsmältning. Du har troligen en känslig maghinna av någon anledning som läkaren inte kom fram till och därför får du ont när syran utsöndras.
Du kan äta en kur med omeprazol 20 mg 1 tbl per dag i minst 14 dagar finns receptfritt på apoteket, då borde balansen i magen återställas.