• hjälpmig1

Han har redan barn, vad göra?

Hejsan! 
    Jag är 18 år och min pojkvän 24.
    Han har två barn sen tidigare & jag har inga!
    Jag vill verkligen ha barn... Men han säger att han är nöjd med sina två och att han inte vill ha flera...!
    Vad ska jag göra? Jag vill mer än gärna ha barn med honom men han står fast vid att han inte ska ha ett till... 
    Hjälp mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-02 12:36
    Dessutom bor vi ihop & han har barnen VV..
    Jag tycker absolut inte illa om hans barn, dom är underbara!

• Svar på tråden Han har redan barn, vad göra?
  • Sölve

Gör slut och hitta en man som vill ha barn om du inte kan tänka dig att leva barnlöst.

Gjorde han inte klart detta innan ni blev tillsammans?  

• linjes

Vill du ha barn så antar jag att du får lämna förhållandet

• hjälpmig1

Vi har inte pratat om detta förut. Därav att han inte har sagt något. 
    Jag skulle kunna tänka mig att leva med bara hans barn, men längtan efter ett eget sitter som sagt där!
    Det sista jag vill är att lämna honom!  

• Sölve
    hjälpmig1 skrev 2013-06-02 12:42:30 följande:
    Vi har inte pratat om detta förut. Därav att han inte har sagt något. 
    Jag skulle kunna tänka mig att leva med bara hans barn, men längtan efter ett eget sitter som sagt där!
    Det sista jag vill är att lämna honom!  
    Okej. Det är inte schysst. 
    Vet man om att man inte vill ha fler så säger man det innan man inleder ett nytt förhållande.

Men ärligt. Du är jätteung och du vill ha ett eget barn. Barnlängtan är en av de starkaste känslor vi har. Jag tror inte du kommer bli lycklig med honom. 
  • linjes

Du är bara 18 och har du lusten efter ett eget barn nu,tror du att det kommer gå över?

• hjälpmig1

Det är klart att det inte kommer gå över i första hand, men vi får se vad tiden har att komma med. 

• Griseknoen35

Om du börjar närma dig trettio och han inte har ändrat sig än och du fortfarande vill ha egna barn så är mitt råd, gör slut och hitta någon som vill ha barn innan du blir för gammal. Egna barn är värt det.

• hjälpmig1
    Griseknoen35 skrev 2013-06-02 12:54:53 följande:
    Om du börjar närma dig trettio och han inte har ändrat sig än och du fortfarande vill ha egna barn så är mitt råd, gör slut och hitta någon som vill ha barn innan du blir för gammal. Egna barn är värt det.
    Glad
Svar på tråden Han har redan barn, vad göra?