• Anonym (själv)

Hur lär man sig uppskatta sitt eget sällskap??

Jag har stort behov av att vara social på min fritid, men det är ju kanske inte varje dag vänner vill hitta på något. jag har förstått att jag liksom flyr från ensamheten på något konstigt sätt... jag är så himla rastlös när jag är ensam och ringer folk och babblar osv osv... men jag vill väldigt gärna lära mig att uppskatta mig själv och mitt eget sällskap!

Fattar inte varför det är såhär egentligen är som att jag vill känna att mina vänner gillar mig, är det ingen som hör av sig känner jag mig övergiven på nåt sätt men förnuftet vet ju att så inte är fallet... please någon??

• Svar på tråden Hur lär man sig uppskatta sitt eget sällskap??
  • Anonym (ein)

Finns det tankar och känslor du är rädd att möta? Som du kan dränka i sällskap med andra?

• Anonym (likasamma)

Jag är EXAKT likadan! Jag klarar inte heller av att vara ensam, förutom när jag är sjuk/trött/bakis. Jag brukar få ångest redan onsdag, torsdag innan helgen för att jag inte vet hur min helg kommer se ut och bli rädd för att alla kommer att vara upptagna så att jag måste vara ensam hela helgen.

• Anonym (själv)
    Anonym (ein) skrev 2013-06-02 20:38:58 följande:
    Finns det tankar och känslor du är rädd att möta? Som du kan dränka i sällskap med andra?
    Där satte du huvudet på spiken... tror jag... jag är helt enkelt rädd för ensamheten, att när jag är ensam och ingen hör av sig tänker jag att ingen gillar mig... sen saknar jag delvis tvåsamheten jag har haft en gång i tiden... dock har jag väl mer eller mindre varit sån här jämt eller för det mesta... men nån gång i tiden har jag riktigt sett fram emot att få ha en kväll för mig själv osv... men det händer inte ofta tyvärr... då söker jag mig till sociala medier på nätet istället
  • Anonym (själv)
    Anonym (likasamma) skrev 2013-06-02 20:44:58 följande:
    Jag är EXAKT likadan! Jag klarar inte heller av att vara ensam, förutom när jag är sjuk/trött/bakis. Jag brukar få ångest redan onsdag, torsdag innan helgen för att jag inte vet hur min helg kommer se ut och bli rädd för att alla kommer att vara upptagna så att jag måste vara ensam hela helgen.
    Hur kan en typisk helg se ut för dig då? Brukar det ordna sig så att du har nåt att göra? Själv har jag vänner och bekanta men det är alltid jag som hör av mig då de i sin tur har stor bekantskapskrets... men har inte varit singel mer än några månader så jag antar att det kommer lossna då jag tidigare varit upptagen av en relation liksom...
  • Anonym (likasamma)
    Anonym (själv) skrev 2013-06-02 20:49:23 följande:
    Hur kan en typisk helg se ut för dig då? Brukar det ordna sig så att du har nåt att göra? Själv har jag vänner och bekanta men det är alltid jag som hör av mig då de i sin tur har stor bekantskapskrets... men har inte varit singel mer än några månader så jag antar att det kommer lossna då jag tidigare varit upptagen av en relation liksom...
    Ja, det kommer nog kanske bli bättre sen. För mig började det också efter att en relation tog slut. Oftast brukar det ordna sig. Om alla är upptagna brukar jag ringa min mamma och försöka hitta på något med henne. Men som du är jag också oftast den som hör av sig till folk.
  • Anonym (själv)
    Anonym (likasamma) skrev 2013-06-02 20:55:47 följande:
    Ja, det kommer nog kanske bli bättre sen. För mig började det också efter att en relation tog slut. Oftast brukar det ordna sig. Om alla är upptagna brukar jag ringa min mamma och försöka hitta på något med henne. Men som du är jag också oftast den som hör av sig till folk.
    Hur länge sen är det det tog slut för dig? Ja det är ju skönt att ha en släkting att hitta på saker med
Svar på tråden Hur lär man sig uppskatta sitt eget sällskap??