• Anonym (mörköga)

Mörka ringar under ögon. jämt

Jag har nu i längre tid haft mörka ringar under ögonen. jämt, jämt, jämt. Trots att jag inte ens är trött. Jag är trött på att jämt sminka över skuggorna.

jag är varken stressad eller nåt annat, så vad är det egentligen? Kommer jag alltid ha såna där mörka äckliga ringar? :(

• Svar på tråden Mörka ringar under ögon. jämt
  • Krodan

Kanske äter du dåligt? Sen ser ju ringarna mörkare ut på vintern när mnär blek.

• Dessie

Jag har samma besvär tyvärr, har haft det i flera år.

• Mam Sam

Har jag med, har tunn hud runt ögonen tror jag

• NEN72

Det första jag tänker på är vitaminbrist... brist på sol som det är så här års... Har du alltid mörka ringar, eller kommer de o går?

• Pyris

Samma här. Det går inte ens att sminka över det. Ser sjuk ut. För mig så förvinner det, men inte helt, på sommaren. Eller om jag solar solarium.

Läste här på fl en tjej som skrev att man kunde få ringar under ögonen om man hade dålig syn men inte använder glasögon/linser. Det kan ju stämma på mig iallafall...

Men det är tråkigt att jämt se ut som en levande död.

• Mia83

Kan vara tunn hud kombinerat med ytliga blodkärl, så är det för mig iaf. "Måste" täcka över varje dag för att inte se dösjuk ut. Lite trist, men vad gör man?

• Anonym (mörköga)

jag vet inte hur det är på sommaren, inte tänkt så mycket på det . för jag har skaffat linser och då ser man ju ögonen bättre.. men kan ju vara vitaminbrist med. :O

• M E

Det kan bero på en massa saker, jag tycker du ska gå till läkaren och kolla njurarna bl a.

• Hjärtapåtråd

Det första jag tänkte var att du dricker dåligt med vatten/vätska.

• Nine

Min man har likadant och är i princip född med det.. hans mamma har också så. Får se om vår dotter får samma då hon är väääldigt lik sin pappa. Det är något man inte kan göra så mycket åt MEN det blir värre om man har sömnbrist och dricker för lite vätska..att det skulle vara vitaminbrist det undrar jag då min svärmor är en vitaminmissbrukare
    Å andra sidan kan det kanske bero på olika orsaker, antingen är man född med det eller så kanske det är som ni säger en brist på något.

Vi hittade en kräm för mörka partier under ögonen.. för män står det visesrligen.. den heter: Loreal Men Expert Hydra Energetic Anti-dark Circles (moisturising eye-cream)... funkar faktiskt till viss del på min man...allra helst när det är mer pga sömnbristen. Den innehåller vitamin C .. så det kanske är brist på den varan som orsakar era problem..

Svamligt blev det men jag önskar er lycka till!!

Svar på tråden Mörka ringar under ögon. jämt