• Mamma till tre busfrön

Kliande handflator

Inatt vaknade jag av en fruktansvärd klåda i handflatorna, lite ovanpå händerna och under fötterna. Det var så att mannen vaknade av allt kliande. Har aldrig upplevt något sådant innan. Inga utslag överhuvudtaget, och under dagen har klådan blivit mindre.

Har lite kli över hela kroppen sedan innan, men inget som jag reagerar på något nämnvärt, men som sagt det i natt var fruktansvärt.

Någon annan som upplevt det?

• Svar på tråden Kliande handflator
  • luckymum

Bäst att du kollar upp det, det kan bero på dina levervärden!! Har en kompis som hade samma i slutet av graviditen och hon hade förhöjda levervärden! Jag vill inte skrämma upp dig men det är ju alltid bäst att kolla upp sånt!

• NiXxI

Älskar dig syrran och håller med föregående talare...kolla upp levervärdena fall i fall. Pöss

• Mumin

Jag har klåda på hela kroppen utom i handflatorna känns det som - barnmorskan sa att hade det kliat där med så hade de tagit leverprov för händerna och fötterna är de som kliar först vid förhöjda levervärden.

Lycka til!

• Lillalillen

Jag har också fått klåda på vissa ställen, som ryggen och handlederna. Jättejobbigt. Vill ju klia hela tiden känns det som.

• Valkyriia

skumt.. min BM sa inget om levervärden överhuvudtaget.. jag sitter här o kliar sönder fötter/tår/fothålan och fingrar/händer..
    ser inte klokt ut.. Det enda min BM sa var att jag skulle ringa in till sjukhuset o prata med nån så jag inte fått skabb lr nått sånt.. :S

• luckymum

Bäst att du kollar upp det du också Valkyria! Skabb? Jag visste inte människor kunde ha det ens...

Hur har det gått Superlin?

• Mamma till tre busfrön

Efter två nätter försvann kliandet under fötterna och i händerna, så när jag kom till bm så berättade jag hur det var. Hon sa till mig att om det började igen så ska jag ringa henne så får jag göra ett blodprov. Men sedan i fredags har jag kliat sönder ryggen och brösten och bröstkorgen samt att det kliar på benen så ja ska ringa henne på måndag och be om ett prov, lika bra, för det är så tråkigt att klia så att det blöder och det kommer på alla kläder.

• Mamma till tre busfrön

Nu har jag ringt och pratat med min bm. Hon sa att det var lika bra att läkaren fick titta på mig och ta ställning till vad som behövs göras, men hon trodde att han skulle remitera mig vidare till provtagning samt att man kunde få tabletter som ska hjälpa för klådan. Men jag fick först tid om en vecka så det anses nog inte vara så akut.

• luckymum

Tydligen inte, jag läste att det kan vara huden som tänjer ut sig någonstans, för mig kliade det också på magen och ovanpå händerna men jag hade torr hy. Fast mig skickade dom direkt på provtagning fast jag insisterade på att det var torr hy bara. Men då är dom extra noga med allt här i vår kommun tycker jag . Min väninna kliade sig bara inne i handflatorna mellan fingarna och under fötterna inte på några andra ställen och mest på natten.

• Mamma till tre busfrön

Nu har jag varit hos doktorn och fått utskrivet Tavegyl mot klådan. Skickades till sjukhuset för provtagning för att se vad som ligger bakom det. HAn ville ta gallsyreprov men resultatet skulle ta sex veckor att få och då hade jag tänkt ha fått en bebis så det struntade vi i.

Svar på tråden Kliande handflator