• Anonym (lise)

All inclusive i Turkiet två veckor, fickpengar??

Hej alla, snart åker jag och min sambo till Turkiet. Som ni ser i rubriken så ska vi ha all inc i två veckor. Jag har aldrig tidigare bott på all inc men varit i turkiet en gång och då spenderade jag ungefär 4000 på en vecka dels på mat såklart men även på shopping, Någon som har egna erfarenheter som kan dela med sig?? 

• Svar på tråden All inclusive i Turkiet två veckor, fickpengar??
  • Helly

Turkiet är inte jättebilligt, men om du äter allt på hotellet så klarar du dig med att shoppa souvenirer och kanske göra någon daytrip. beror väl helt på vad du vill shoppa? Lite får man ju räkna med, lite glass om man lämnar hotellet, och souvenirer.

personligen tycker jag att all inc är dötrist, eftersom man blir så låst till hotellområdet. man vill ju inte betala dubbelt för maten, så att säga.

• Anonym (lise)
    Helly skrev 2013-06-03 09:48:54 följande:
    Turkiet är inte jättebilligt, men om du äter allt på hotellet så klarar du dig med att shoppa souvenirer och kanske göra någon daytrip. beror väl helt på vad du vill shoppa? Lite får man ju räkna med, lite glass om man lämnar hotellet, och souvenirer.

personligen tycker jag att all inc är dötrist, eftersom man blir så låst till hotellområdet. man vill ju inte betala dubbelt för maten, så att säga.
    Jag har endast läst bra om vårt hotells mat och det är ett litet hotell som ligger mitt i stan, men förstår vad du menar. Dem stora jätteanläggningarna verkar jättetråkiga just pga den anledningen. Vi tänkte ta med 3000 kontant och ha 5000 på kortet. Sedan får vi lön båda två när vi är där nere.. Jag hoppas de räcker, jag vill shoppa mycket kläder och så..
  • Aimee68

Jag tycker absout inte att det är trist med all inclusive, tvärtom. Hur skönt som helst att kunna gå och hämta mat  och go dryck när som helst. Dock föredrar vi större anläggningar med flera restauranger. Annars blir det lätt tjatigt med maten. Vi testade en sistaminuten resa på två veckor för två år sen som var billig för hela familjen. Inga måltider ingick och det blev rätt dyrt då vi fick äta alla måltider ute. Vi uppskattade inte att behöva gå runt och komma överens om vart vi skulle äta, morgon lunch middag. Nä, ruskigt bekvämt med all incl om man har vill ha en bekväm semester. Ligger det dessutom vid havet så är det super. Man kan ju gå ut och ta en öl ändå...
    Sen när ni ska shoppa så försök hitta en affär där det finns mkt av det ni vill köpa. Köper ni mkt på samma ställe så brukar det gå bra att pruta rejält:) Ni kommer förmodligen bli bjudna på öl el annat medan ni köpslår. Vi shoppar alltid loss när vi är i Turkiet och lägger mängder med kläder i en hög som mannen sen får pruta på:)
    De brukar ha mängder med snygga jeans till bra kvalitet även om mkt är plagiat.
    Ni kommer få det jättebra.

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Anonym (lise)

ingen annan?? som vet? vad kostar tex ett par jeans osv?

• buffybuffy

vi ska resa nästa månad till turkiet, ja kommer ha med mig 4000 kr som fick pengar, vi har oxå hotell med all inclusive. Vi är 1 vuxen samt 3 barn.

• buffybuffy
    buffybuffy skrev 2013-06-15 11:42:39 följande:
    vi ska resa nästa månad till turkiet, ja kommer ha med mig 4000 kr som fick pengar, vi har oxå hotell med all inclusive. Vi är 1 vuxen samt 3 barn.
    Vi ska vara där 8 dagar .
  • Anonym (anna)
    Anonym (lise) skrev 2013-06-15 11:38:40 följande:
    Priserna är oftast inte fasta, utan det gäller att pruta.

Ett tips är att gå till skomakaren och få handgjorda sandaletter tillverkade efter dina mått. Jag betalade 380 kr. När det gäller handgjorda skor varierar priset beroende på vilken typ av läder, sula etc som du väljer. Tänk på det när du gör upp om priset!

• Aimee68
    Anonym (lise) skrev 2013-06-15 11:38:40 följande:

Som ovan sa, priserna är oftast inte fasta utan ju mer du handlar ju mer kan du pruta ner allt du köper rejält. Det går inte säga exakt utan om ett utgångspris är tex 1200 så kan du ge kanske 200-300 kr per par. Alltså handlar det om att kunna pruta bra och ju mer du handlar ju mer går de med på att pruta. Thats it!
    Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
Svar på tråden All inclusive i Turkiet två veckor, fickpengar??