• Anonym (nyfiken)

Hur ofta är det normalt att byta profilbild på facebook?

Jag kanske tillhör den tråkiga typen men jag byter väldigt sällan profilbild på sociala medier, kanske nån/några gånger om året. Jag har en "vän" på fb som byter bild flera gånger i veckan, är detta normalt? Självklart får man göra det om man vill, det säger jag inget om. Personen i fråga är 30 år och har två barn och är i ett förhållande, och ändå håller hon på att flera gånger i veckan lägga upp bilder med kåt sängkammarblick eller brösten upptryckta under hakan. Och nej jag är inte på något sett avundsjuk på dennes utseende, jag är nyfiken på varför och om detta är vanligt

Varför måste man nästan dagligen ändra sin profilbild? Folk vet väl ändå hur man ser ut i verkligheten 

• Svar på tråden Hur ofta är det normalt att byta profilbild på facebook?
  • Philippa

Jag tycker det är kul att folk ändrar ofta så man ser annat än den samma tråkiga bilden som är....

Personligen orkar jag inte byta mer än en gång i halvåret, max  

• NadiaMi

Det vanligaste jag ser på min vänlista är 1 eller 2 bildbyten per år, eller inga alls. Själv byter jag kanske någon gång om året, men inte varje år. Så mycket förändras inte mitt utseende och jag föredrar att hålla mig bakom kameran istället för framför. ;)

Det kan visserligen vara kul om man nu tycker att det är roligt att ta kort, men jag undrar mer över varför hon lägger upp just sexiga bilder.
    Är det verkligen den image hon vill ha inför sina vänner, sin familj och alla andra hon har på sin vänlista?

• Anonym (nyfiken)
    Philippa skrev 2013-06-03 12:15:12 följande:
    Jag tycker det är kul att folk ändrar ofta så man ser annat än den samma tråkiga bilden som är....

Personligen orkar jag inte byta mer än en gång i halvåret, max  
    Vilket diplomatiskt svar Drömmer

Jo jag kan hålla med om vad du säger, jag byter oxå typ en gång i halvåret. Men att nästan dagligen lägga upp ännu en bild som är tagen i badrummet känns inte lika "kul" som om bilden är från nån aktivitet eller annan plats
  • Anonym (nyfiken)
    NadiaMi skrev 2013-06-03 12:18:05 följande:
    Det vanligaste jag ser på min vänlista är 1 eller 2 bildbyten per år, eller inga alls. Själv byter jag kanske någon gång om året, men inte varje år. Så mycket förändras inte mitt utseende och jag föredrar att hålla mig bakom kameran istället för framför. ;)

Det kan visserligen vara kul om man nu tycker att det är roligt att ta kort, men jag undrar mer över varför hon lägger upp just sexiga bilder.
    Är det verkligen den image hon vill ha inför sina vänner, sin familj och alla andra hon har på sin vänlista?
    Ja det är lite det jag oxå undrar, och hade jag känt henne bättre hade jag frågat. Nu är detta dock en flickvän till min mans kusin så inget jag känner för att ta upp..

Personen i fråga har i princip alltid nån form av "kåt" blick eller annat som är väldigt iöginfallande på bilderna hon lägger upp. Det syns även att vissa är photoshopade då huden är mkt finare än verkligheten osv (och vissa bilder har hon fin hy och dagen efter inte)

Jag hade verkligen inte velat ha denna image inför arbetskamrater, släkt osv.. men uppenbarligen är vi alla olika 
  • 010306

en gång i månaden  max byter nog jag , om jag hittar nån jag tycker är lite extra bra liksom

• Duckan

Inte ofta! Alldeles för sällan som det tas en bild på mig som vill att folk ska se. Skulle dock aldrig ta en bild där jag försöker mig på nåt sängkammar-aktigt och än mindre lägga ut den för allmän beskådan. Usch.

• Smulan 89

Jag har en "vän" på Facebook som byter flera ggr i veckan, ibland flera ggr på samma dag. Jag har inte bytt någon gång.

• A82

Jag byter rätt ofta. Mest för att jag själv tycker det är tråkigt att se samma tråkiga bild på mej själv i hundra år....
    Det är i för sej inte alltid jag lägger upp nya. Utan kan kan ta en "gammal" bild från profilarkivet.
    Tycker om när det är lite variation även hos andra :)

• Anonym (nyfiken)
    Duckan skrev 2013-06-03 12:33:36 följande:

Inte ofta! Alldeles för sällan som det tas en bild på mig som vill att folk ska se. Skulle dock aldrig ta en bild där jag försöker mig på nåt sängkammar-aktigt och än mindre lägga ut den för allmän beskådan. Usch.

Jag instämmer, och i mitt jobb skulle det inte vara lämpligt heller, och inget jag skulle vilja riskera efter flera års högskolestudier.

• Anonym (nyfiken)
    Smulan 89 skrev 2013-06-03 12:36:00 följande:
    Jag har en "vän" på Facebook som byter flera ggr i veckan, ibland flera ggr på samma dag. Jag har inte bytt någon gång.
    Låter som min "vän", har sett att hon vissa dagar bytt flera gånger. Jag fattar inte hur det kan vara så viktigt, och hur och när hinner man ta alla dessa bilder? Denna person är visserligen fl nu, men under mina två föräldraledigheter var det det minsta jag tänkte på att i badrummet ta bilder när jag ser kåt ut..
Svar på tråden Hur ofta är det normalt att byta profilbild på facebook?