• Anonym (bantarn)

När vågen står still trots kaloriunderskott, hur kickar jag igång det igen?

Håller på att gå ner i vikt och deth ar gått bra hittills, ligger på drygt 1400 kcal om dagen eller 1300. Men nu står det still vikten. Har hamnat på en viktplatå antar jag...min fråga är, hur får jag igång viktminskningen igen? Jag ligger ju fortfarande på kaloriunderskott men vågen står still.

• Svar på tråden När vågen står still trots kaloriunderskott, hur kickar jag igång det igen?
  • Anonym (bantarn)
    puss skrev 2013-06-03 17:03:10 följande:
    Buljong är poppis har jag hört.
    Mot viktplatåer? Hur skulle det hjälpa menar du?
  • solosss

Du måste komma med mer info än så. Hur lång, är du, vad väger, du hur mycket tränar du, vad äter du, har du ett rörligt eller stillasittande jobb, hur gammal är du?

• Anonym (PF)

Testa periodisk fasta. 

• Anonym (bantarn)
    solosss skrev 2013-06-03 17:11:13 följande:
    Du måste komma med mer info än så. Hur lång, är du, vad väger, du hur mycket tränar du, vad äter du, har du ett rörligt eller stillasittande jobb, hur gammal är du?
    1.53, väger 63 kg och tränar inte direkt alls. Går dock mycket varje dag pga hund som kräver mycket motion. Pluggar så sitter mest still. 30 år
    Anonym (PF) skrev 2013-06-03 17:23:41 följande:
    Testa periodisk fasta. 
    Vad innebär det ?

• Olyckan

Skulle också föreslå något drastiskt som periodisk fasta, fast i en kort period.
    När jag fastnat någon vecka/or har jag dragit in på kalorierna ännu mer (ligger på 1200 vanligtvis) fast bara i några få dagar. Kickar igång viktminskningen igen fast det är kanske inte det nyttigaste.. Iofs samma princip som med PF skulle jag tro :)
    Annars är det bara att vänta ut det.. Äter man efter konstens alla regler går det ner så småningom, men det kan ta lite tid.

• Olyckan

Periodisk fasta är när man äter vad man vill 5 dagar i veckan och Max 500kcal under 2dagar i veckan :)

• Anonym (bantarn)
    Olyckan skrev 2013-06-03 17:35:32 följande:
    Periodisk fasta är när man äter vad man vill 5 dagar i veckan och Max 500kcal under 2dagar i veckan :)
    Tackar. Kanske får prova det då om det vägrar ge med sig. Grejen är att jag tycker jag ser på kroppen att jag gått ner, men det händer inget på vågen eller har gjort på ett tag nu .
  • Vics

alltså googla på periodisk fast så får du se hur det funkar, enkelt sagt man äter inget på ca 14-16 timmar utam låter kroppen fasta. te ät inget före tolv på dagen och inget efter 18-20 på kvällen
    . under fastetiden dricker du bara typ vatten the kaffe alltså kalorifria drycker

kan funka om du hamnat i en platå, kroppen kan hålla kvar allt du sätter i dej om den tror den är i" svält"   

• Anonym (v)
    Olyckan skrev 2013-06-03 17:35:32 följande:

Tycker d är så svårt med kcal, hur mkt kan man äta ungefär för 500kcal?
  • Olyckan

Börja mät annars kanske? Man kan ju "tajtas till" även om det inte syns på vågen. Vikten stannar ju av ibland utan orsak, tror det är för att kroppen ska hinna ikapp typ. Men det är frustrerande när det stannat under en längre period bara :)

• Anonym (PF)

Om du tränar så gör någon annan träning istället, något som är nytt för kroppen. Kroppen vänjer sig och blir bekväm om man gör samma sak alltid. Om du inte tränar alls, så börja träna.

• Olyckan

Anonym(v) nu blanda jag visst ihop periodisk fasta med 2/5-metoden(vet inte om det finns annat namn för det).. PF är dom Vics skrev här ovan.. Skyller det på en hård arbetsdag :)
    Jag brukar som sagt inte äta efter 2/5-m utan jag drar ner till kanske 700-800kcal i 2-3 dagar för att få fart på viktnedgången igen. Men då äter jag tex havregrynsgröt till frukost, gröt +frukt till lunch och sallad med kyckling till middag och morotsstavar som mellanmål :) men 500 kcal är svårt att hålla, skulle föreslå massa sallad till kalorisnål protein som kyckling eller mager fisk.

Svar på tråden När vågen står still trots kaloriunderskott, hur kickar jag igång det igen?