• Uffesson

När började era barn med bitringar, skallror osv?

Hej, jag väntar mitt första barn och har BF på fredag. Jag undrar lite ang. det här med babyleksaker. Hur gamla var era barn när de började använda bitringar, skallror och annat?

Finns det någonting ni rekommenderar att man köper/inte köper i leksaksväg?

Tack! Glad 

• Svar på tråden När började era barn med bitringar, skallror osv?
  • skogsvitter

Typ aldrig. Det enda de använde var de där enkla gummibitringarna som kostar typ ingenting Finns i blå och vit, är mjuka och bitvänliga. De började använda dem efter 4 mån ca, varje gång de hade tandsprickning. Helt klart mest tuggvänliga när det kliar i munnen!! Kom väl till användning ända upp till 1-2 års ålder. Många bitringar idag är stenhårda och ska mest se roliga ut med en massa krimskrams, men de fyller inte sitt syfte åtminstone inte enligt oss.

• BängtRagnhild
    skogsvitter skrev 2013-06-03 18:32:44 följande:
    Typ aldrig. Det enda de använde var de där enkla gummibitringarna som kostar typ ingenting Finns i blå och vit, är mjuka och bitvänliga. De började använda dem efter 4 mån ca, varje gång de hade tandsprickning. Helt klart mest tuggvänliga när det kliar i munnen!! Kom väl till användning ända upp till 1-2 års ålder. Många bitringar idag är stenhårda och ska mest se roliga ut med en massa krimskrams, men de fyller inte sitt syfte åtminstone inte enligt oss.
    Samma här!
    När sonen var 6-12 månader uppskattade han två gamla petflaskor, den ena med ris i och den andra med makaroner. 
    Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • hannis

Aldrig. Mina har bara lekt med köksredskap när de varit bebisar. Vispar, slevar och plastbunkar är superkul!

• Uffesson
    skogsvitter skrev 2013-06-03 18:32:44 följande:
    Får tänka på det då. Glad
    BängtRagnhild skrev 2013-06-03 18:34:11 följande:
    Samma här!
    När sonen var 6-12 månader uppskattade han två gamla petflaskor, den ena med ris i och den andra med makaroner. 
    hannis skrev 2013-06-03 18:37:23 följande:
    Aldrig. Mina har bara lekt med köksredskap när de varit bebisar. Vispar, slevar och plastbunkar är superkul!
    De simplaste kan alltså vara det bästa ibland. Glad Får se vad han föredrar...

• Enevighet

Vår dotter är fyra månader och hon fullkomligt älskar skallor. Hon har två som hon greppar bra. Men det är främst jag och hennes pappa som använder de som skallra, hon pratar med dom för fullt (en katt och en uggla) och biter. Sedan är favoriten en mjuk prasselbok, men det skulle ju självklart kunna varit ett reklamblad eller så. De är dock inte lika ät-vänliga :)

• Cadencee

Sonen på snart 2,5 månad har fått sin första bitring. Dels för att han ibland spottar nappen och gnager (inte suger) på händerna. Känns som om han tycker det kliar så när vi märker att han gör så håller vi i ringen så han får klia färdigt ;) han kan ju inte hålla den själv än :)

• Kattflickan

Klara är nästan 4 månader och började själv greppa de mjuka skallrorna för ca två veckor sen. Hon har dock varit intresserad av dem i ytterligare några veckor då vi skakat dem. De hårda skallrorna gillar hon också men dem slår hon sig i huvudet med

Svar på tråden När började era barn med bitringar, skallror osv?