• Ramborg Persdotter

Hjälp mig hitta billiga linser på nätet! Har nytt recept...

Hej, ni som ser lite illa och kan det här med linser! Vilka linser kan jag beställa på nätet, som är bra för torra ögon, är billiga och som finns enligt detta recept (jag har progressiva glasögon numera):

Fattar knappt vad siffrorna står för, men jag är närsynt har brytningsfel samt har blivit ålderssynt.

Tonometer/keratometer
    Höger öga - PD 29, PD nära - 27
    Vänster öga - PD 29,5, PD nära - 27,5

Refraktion
    Höger öga - Sfär minus 3,00, cylinder minus 0,75, Axel 85, Add N 2,25, Korr visus 1,0
    Vänster öga - Sfär minus 3,00, cylinder minus 0,25, Axel 115, Add N 2,25, Korr visus 1,0

Har försökt googla, men hittar inte riktigt rätt. Har ju så många fel på synen...

• Svar på tråden Hjälp mig hitta billiga linser på nätet! Har nytt recept...
  • 120512

För allt jag har frågat dom har jag fått snabba svar. har du kikat på netlens.se ? Dom är billigare än lensway och superbra i service. och dessutom ska jag själv köpa mina linser där. 

Vilka linser har din optiker rekomenderat för dig? För du ska alltid gå genom optikens rekomendation. Innan du beställer via nätet ska du oxå ha provat ut dem hos din optiker..

Själv ska jag till min optiker i juli till synoptik fixade mina björn borg glasögon där men dom senaste dagarna har jag fått sån fruktansvärd huvudvärk så detta är ett prio ett.. 

Men på deras sida så finns det även en länk hur du skriver in parametrarna.. 

• Ramborg Persdotter
    120512 skrev 2013-06-14 20:33:36 följande:
    För allt jag har frågat dom har jag fått snabba svar. har du kikat på netlens.se ? Dom är billigare än lensway och superbra i service. och dessutom ska jag själv köpa mina linser där. 

Vilka linser har din optiker rekomenderat för dig? För du ska alltid gå genom optikens rekomendation. Innan du beställer via nätet ska du oxå ha provat ut dem hos din optiker..

Själv ska jag till min optiker i juli till synoptik fixade mina björn borg glasögon där men dom senaste dagarna har jag fått sån fruktansvärd huvudvärk så detta är ett prio ett.. 

Men på deras sida så finns det även en länk hur du skriver in parametrarna.. 
    Tack för svar! Ska kola netlens
  • 120512
    Ramborg Persdotter skrev 2013-06-14 22:59:52 följande:
    Tack för svar! Ska kola netlens
    JA GÖR DET, deras snygga och häftiga etui är oxå toppen om man inte har endagslinser. 
    om dom inte har dina så kan du även skicka en förfrågan till dom .. och fråga 
Svar på tråden Hjälp mig hitta billiga linser på nätet! Har nytt recept...