• duntoss

Fyllning till smörgåstårta?

Hejsan Skall göra tre olika smörgåstårtor Första består av skinka i lager ett och lager två brukar jag ta morötter,ärtor i en form av röra. Sen skinka, sallad,o diverse ovanpå. Andra smörgåstårtan vill jag ha västkust i ett lager och vad skall jag ta i andra lagret? Ovanpå skall det vara mycket räkor. Tredje smörgåstårtan skall vara hav.... Tänkte lax.... Men har ni goda laxröror med lätt smak men ändå krämig , sen vad skall man ta i andra lagret? Skall inte överta laxen som ska vara huvudingridiens, ovanpå kommer rökt lax, kanske räkor med eller skall jag ta kräftstjärtar? Snälla hjälp mig? Goda och det måste vara krämiga smörgåsröror så det inte blir torrt. Skall nämligen tillverkas samma dag då ingen förvaring finns, de görs o äts inom tre timmar.

• Svar på tråden Fyllning till smörgåstårta?
  • jessmess

Kan tipsa om min mormors smörgåstårta, den är himla god och populär! Ingredienserna består av grädde, majonäs, purjolök, tonfisk i vatten samt lite salt och peppar. Blanda ihop allt och smeta ut på hönökaka. Toppa med räkor, ägg, lax och grönsaker. Vill du ha mer detaljerat recept är det bara att hojta till! :) den går inte att misslyckas med

• Sodaspring

Laxröra: Blanda varmrökt lax med majonäs, crème fraîche, salt och peppar.
    Romsås: crème fraîche, majonäs, citron, dill, röd lök, stenbitsrom, salt och peppar.

• duntoss
    Sodaspring skrev 2013-06-04 09:41:42 följande:
    Laxröra: Blanda varmrökt lax med majonäs, crème fraîche, salt och peppar. Romsås: crème fraîche, majonäs, citron, dill, röd lök, stenbitsrom, salt och peppar.

Det lät gott jag måste testa
Svar på tråden Fyllning till smörgåstårta?