Vecka 35 (34+0) hur mår ni?
Hejsan, finns det fler här kring vecka 35? Själv är jag 34+2 och tänkte bara slänga ut lite hur jag känner mig och undrar om det är någon som känner liknande, annorlunda osv. Detta är mitt första barn :)
Min mage har varit ganska stor hela graviditeten, mitt sfmått låg på 32 cm i vecka 33. Nu har magen börjat sjunka ganska ordentligt och sjunker den mer täcker den hela härligheten, om man säger så ;)
Annars har jag problem med blygdbenet och har haft hela graviditeten, man som inte sära på benen, ta höga kliv upp på t.ex en stol eller hög kant ute. Kan inte sitta frammåtlutad på hårda stolar för då ilar det riktigt ordentligt. En annan sak är att jag ganska nyligt börjat få ont i ländryggen om jag går länge, eller om jag står länge strålar det neråt i benen också och jag måste sätta mig ner.
Jag har börjat få något som liknar menssmärtor om kvällarna och nätterna, också börjat känna mig "akut bajsnödig" ofta men det kommer inget, känner bara ett otroligt tryck i rumpan (ursäkta språktet) vilket är riktigt obehagligt, alla vet väl hur det känns när man är riktigt bajsnödig och hur skönt det är att få bajsa, jag kan inte bajsa men känslan håller i sig. Tror det är bebisen som trycker på mina tarmar.
Bor uppe i norrbotten och nu är det varmt så svettas en del och har väldigt svullna fötter. Tror inte jag har mer att tillägga ännu, det kanske kommer. Har gått upp ca +20 kg under min graviditet och är inte så lång så är väldigt trött på att bära runt på en väldigt tung kropp, längtar tills det är över och bebis kommer ut :)