• MichelleRagnarsson

Vecka 35 (34+0) hur mår ni?

Hejsan, finns det fler här kring vecka 35? Själv är jag 34+2 och tänkte bara slänga ut lite hur jag känner mig och undrar om det är någon som känner liknande, annorlunda osv. Detta är mitt första barn :) 

Min mage har varit ganska stor hela graviditeten, mitt sfmått låg på 32 cm i vecka 33. Nu har magen börjat sjunka ganska ordentligt och sjunker den mer täcker den hela härligheten, om man säger så ;)

Annars har jag problem med blygdbenet och har haft hela graviditeten, man som inte sära på benen, ta höga kliv upp på t.ex en stol eller hög kant ute. Kan inte sitta frammåtlutad på hårda stolar för då ilar det riktigt ordentligt. En annan sak är att jag ganska nyligt börjat få ont i ländryggen om jag går länge, eller om jag står länge strålar det neråt i benen också och jag måste sätta mig ner.

Jag har börjat få något som liknar menssmärtor om kvällarna och nätterna, också börjat känna mig "akut bajsnödig" ofta men det kommer inget, känner bara ett otroligt tryck i rumpan (ursäkta språktet) vilket är riktigt obehagligt, alla vet väl hur det känns när man är riktigt bajsnödig och hur skönt det är att få bajsa, jag kan inte bajsa men känslan håller i sig. Tror det är bebisen som trycker på mina tarmar.

Bor uppe i norrbotten och nu är det varmt så svettas en del och har väldigt svullna fötter. Tror inte jag har mer att tillägga ännu, det kanske kommer. Har gått upp ca +20 kg under min graviditet och är inte så lång så är väldigt trött på att bära runt på en väldigt tung kropp, längtar tills det är över och bebis kommer ut :)  
  • Svar på tråden Vecka 35 (34+0) hur mår ni?
  • susannapanna

Jag är i vecka 34. BF 20:e juli. 

Ingen foglossningssmärta - glad för detta!
    Konstant halsbränna. Suck!
    Svullna fötter, men inte händer. Bär fortfarande vigselring utan problem. 
    Kissar ofta. Om jag inte kissar får jag lätt mensvärks-smärta.
    Är rätt andfådd mest hela tiden. Mitt nya smeknamn här hemma är "lilla flås". 
    Superaktiv bebis. Roligt att känna den hela tiden. 

• klarabella87

Jag är i vecka 33+0. Jag mår faktiskt väldigt bra. Ont i korsryggen framåt kvällen efter en dag om jag gått mycket/rört mig mycket.. Men annars ska jag inte klaga! Jag är havandeskapsledig och försöker hitta på olika saker på dagarna och ha min dotter hemma från förskolan en hel del har jag också. 
    Kissnödig hela tiden. Mina ben är lite svullna men jag vägrar ha stödstrumpor - får panik när de sitter så hårt. 
    Har inte vägt mig sen jag plussade men skulle tro att jag gått upp ca 6-7 kg hitills, känner mig rätt smidig trots magen. Mitt sf mått är 32 cm.  

• xSundanceKid

Jag är i vecka 35, bf 11 juli. Jag mår bra. Dock mycket sammandragningar -har haft hela graviditeten. Känner av lite foglossning då och då, mest på nätterna. Stressad och utmattad. Har två barn redan, äldsta är 3,5 år och minsta blir 1 år nästa vecka. Äldsta är i världens trots och och så vankas det såklart kalas för blivande 1åringen så ska bakas tårtor, fixas och donas, ni vet själva hur det är. Och som om inte det vore nog så är sambon sjukskriven pga bruten fot så han är inte så mycket till hjälp :p tur vi har snäll familj där alla gärna hjälper till så lite avlastning blir det när allt blir för mycket. Lite oro över förlossningen också. Vår minsta föddes på 2,5 timme. Så lite oroligt är det om det eventuellt går fortare denna gången eller inte. Gått upp ca 8 kilo än sålänge. Hinner nog lite några kilo till innan det är dags :)

• caaroline

Bf 11/7, är alltså i v.35 idag (första barnet).
    Jag mår faktiskt ovanligt bra om man inte bortser ifrån en urinvägsinfektion som jag lyckats dragit på mig, lite ont i ena smalbenet/foten också men ingen svullnad. Är dock väldigt trött framåt eftermiddagarna och brukar gärna lägga mig och sova en timme eller två, barnet har även fixerat sig också enligt barnmorskebesöket idag. Även slemproppen har gått, eller lite delar av den.

Gick ner några kg (7 kg) i början av graviditeten pga kräkningar och hittills har jag inte lyckats gå upp alla dom kilorna än så jag ligger fortfarande minus på min inskrivningsvikt, men lillen där inne verka må bra iallafall och jag är även glad över att jag gör det.

• MichelleRagnarsson

Kul med två som är beräknade 11/7, jag är ju beräknad 12/7! Var hos barnmorskan igår och de visade sig att min lilla hade fixerat sig. Mitt SF-mått ligger på 36 cm, hade ökat +4 cm på bara 2 veckor. Skönt att se att så många av er mår bra :)

Ja anfådd glömde jag skriva, kan knappt gå och prata samtidigt längre. Har som sagt väldigt tryck mot blygdbenet och nu när bebis huvud är i bäckenet är det ännu värre, kan knappt sitta.

Inte länge kvar nu :) 

• stromberg

Jag har bf den 21 juli så jag är i v 34. Jag mår ganska bra men börjar bli trött i kroppen. Har gått upp ca 8-9 kilo. Två flickor sedan innan på 6 och 4 år.

• kiwidream

v 34+5 BF 14/7
    Att hitta bra sovställningar är svårt, vaknar varje natt kring 04, ibland av sammandragningar, oftast full blåsa..
    Har gått upp 12 kg sedan starten. Mår bra men kan knappt gå längre sträckor pga kramp i magmuskulaturen. Har 2 veckor kvar att arbeta, går vid midsommar och har 3 v semester efter det innan BF. 

• Babymammy

Halloj! Här är en till i vecka 35.. Också BF 14/7 :)

Tycker det börjar bli riktigt tungt nu.. Har foglossning och nu även fått väldigt ont i underlivet :( måste bero på fogarna. Tungt att andas till och från. Kissar varje natt. Väntar min tredje flicka nu..

Kul att det är så många som är så nära bf nu :)

• september2012

Bf 29/7 och känner inte speciellt mkt mer än att jag är supertrött. Ont i svanken i fredags efter 4 h shopping på gekås.

• caaroline

Huhu, skrev ju för snart en vecka sen om att jag faktiskt mår ganska bra (min lilla kommer om 4 veckor).. Enda sedan igår har jag haft kraftig huvudvärk, såhär hade jag i början också men nu är den tillbaka. Sovit mycket tillofrån hela helgen nu och denhär huvudvärken går inte över vad jag än gör och hemskt är den också då jag inte ens klarar av att ställa mig upp ibland! Blodtrycket är okej (har tagit de några gånger med lite mellanrum hela dagen) så tror inte det är havandeskapsförgiftning iallafall, just hsf var de första dom nämnde när jag ringde 1177 men då jag även pratade om mitt blodtryck så var det ingen fara trodde dom. Ska avvakta tills imorgon och se om de blir bättre.

• Sköna Emma

Bf 17/7 mycket med magen som är jobbigt. Bebis trycker upp maten igen. Försöker rapa hela tiden det går inte. Jobbar lite grannA ännu men det är jobbigt. Men jag måste bli klar med allt innan jag går på ledighet.

• MichelleRagnarsson

Jag har börjat få ilningar längst ner i bäckenet och känns mellan benen flera gånger per dag. Känner hur bebisen rör sig och ibland ilar det till ordentligt. Jag börjar bli väldigt trött på att vara gravid nu och känner mig väldigt redo för förlossningen :) Vecka 37 imorgon, idag har jag exakt 4 veckor kvar  till BF :)

• EBrock

Har BF 18/7 men kanske kan få vara med här ändå? :) Väntar mitt andra barn, har en dotter på 2 år :)

• Sköna Emma

Börjar också känna illandet i underlivet. Slutade jobba igår vilket jag känner att jag behövde gör för längesen egentligen. Jag jobbar på Ica mycket tungt jobb när man är gravid men jag "trodde" jag kunde jobba iaf en vecka till. Nu i morgon går jag in i vecka 38.

Svar på tråden Vecka 35 (34+0) hur mår ni?