flörtar han med dig?
Jag har en arbetskamrat som jag har blivit förtjust i.Vi är närmaste kollegor och vi trivs väldigt bra i närheten av varann.
Nu är det å att det känns som att Amors pilar har träffat i alla fall mig.
Han brukar varje dag titta på mig från avstånd och jag ser hur hans blick faller ner över min kropp,detta sker många gånger per dag.
Jag har stött bort tanken men den kommer hela tiden..Är han attraherad? Eller är det bara en slump att han tittar så ?
För ett par veckor sedan var vi på ett jobbmöte och då satt vi bredvid varann..då om våra armar att snudda vid varann,han hade valmöjlighet att luta sig åt andra hållet men vi satt så i två timmar.
En kväll i förra veckan var vi ute och åt med jobbet och jag satte mig före honom och då satte han sig bredvid mig..efter ett tag så sträckte jag ut mitt ena ben och vi råkade komma mot ben mot ben...detta gjorde inte att han drog undan sitt ben utan jag kunde känna att han väldigt diskret och försiktigt lät sitt ben vila mot mitt.
Varje dag möts våra blickar...vi ler mot varann..men det kan också var ren "jobb-trevlighet" och inte något annat.
En dag så råkade jag se i en spegel hur han satt och tittade över sin axel upp på mig..ungefär i tio sekunder..
Idag när jag kom till jobbet var han inte där...hade blivit förflyttad till en annan avdelning..en enbart en dag..
allt kändes så tomt...och när i möttes i korridoren så sa vi hej och samma blick.
Han stod och tittade efter mig för när jag vände mig om såg jag det.
Senare på dagen var vi samlade alla på arbetsplatsen och han och jag stod ca fem meter från varann..
vi fastnade med blickarna i varandras ögon och bara stod så i 5-10 sekunder..och log mot varann..
Sen avvek vi från varann och låtsades som ingenting..
Mot dagens slut stod vi återigen nära varann och pratade..då frågade han : Vad funderar du på ?
Är han attraherad av mig? Är det ett flörtbeteende? Eller är det bara jag som inbillar mig?
Till saken hör att han är mycket yngre än mig,(dock ser jag tio år yngre ut )
och det är ju mycket känsligt eftersom vi är arbetskamrater.