• Anonym (Gullis)

flörtar han med dig?

Jag har en arbetskamrat som jag har blivit förtjust i.Vi är närmaste kollegor och vi trivs väldigt bra i närheten av varann.

Nu är det å att det känns som att Amors pilar har träffat i alla fall mig.

Han brukar varje dag titta på mig från avstånd och jag ser hur hans blick faller ner över min kropp,detta sker många gånger per dag.

Jag har stött bort tanken men den kommer hela tiden..Är han attraherad? Eller är det bara en slump att han tittar så ?

För ett par veckor sedan var vi på ett jobbmöte och då satt vi bredvid varann..då om våra armar att snudda vid varann,han hade valmöjlighet att luta sig åt andra hållet men vi satt så i två timmar.
    En kväll i förra veckan var vi ute och åt med jobbet och jag satte mig före honom och då satte han sig bredvid mig..efter ett tag så sträckte jag ut mitt ena ben och vi råkade komma mot ben mot ben...detta gjorde inte att han drog undan sitt ben utan jag kunde känna att han väldigt diskret och försiktigt lät sitt ben vila mot mitt.

Varje dag möts våra blickar...vi ler mot varann..men det kan också var ren "jobb-trevlighet" och inte något annat.

En dag så råkade jag se i en spegel hur han satt och tittade över sin axel upp på mig..ungefär i tio sekunder..

Idag när jag kom till jobbet var han inte där...hade blivit förflyttad till en annan avdelning..en enbart en dag..

allt kändes så tomt...och när i möttes i korridoren så sa vi hej och samma blick.

Han stod och tittade efter mig för när jag vände mig om såg jag det.
    Senare på dagen var vi samlade alla på arbetsplatsen och han och jag stod ca fem meter från varann..
    vi fastnade med blickarna i varandras ögon och bara stod så i 5-10 sekunder..och log mot varann..
    Sen avvek vi från varann och låtsades som ingenting..

Mot dagens slut stod vi återigen nära varann och pratade..då frågade han :  Vad funderar du på ?

Är han attraherad av mig? Är det ett flörtbeteende? Eller är det bara jag som inbillar mig?   

Till saken hör att han är mycket yngre än mig,(dock ser jag tio år yngre ut  ) 
    och det är ju mycket känsligt eftersom vi är arbetskamrater.

• Svar på tråden flörtar han med dig?
  • Anonym (lilli)

Varför startar du en till tråd om detta?

Ingen här kan svara på hur/vad/om han känner. Fråga honom?

• pluvdo

Jag undrar också varför du startar en tråd till. Var folk för fokuserade på er åldersskillnad i den andra eller? Det kanske finns skäl till det?

På vad du skriver att döma så är han kanske tänd på dig, men du nämner ingenting som skulle tyda på något mer än så. Och tänd kan man vara på många, så det är väl inte helt enormt fantastiskt om han är tänd på dig? Alltså det är ju inte lika med kärlek eller så.

• Nude

Vad mysigt med en flört på jobbet!! Utifrån det du skriver verkar han attraherad, intresserad av dig. Oh vem säger att "tändhet"/attraktion inte kan leda till kärlek??

• Anonym (Gullis)
    pluvdo skrev 2013-06-03 21:12:50 följande:
    Jag undrar också varför du startar en tråd till. Var folk för fokuserade på er åldersskillnad i den andra eller? Det kanske finns skäl till det?

På vad du skriver att döma så är han kanske tänd på dig, men du nämner ingenting som skulle tyda på något mer än så. Och tänd kan man vara på många, så det är väl inte helt enormt fantastiskt om han är tänd på dig? Alltså det är ju inte lika med kärlek eller så.

det upptar mycket av mina tanka och jag skäms för att jag har sådana känslor för honom som är min kollega..vi skall ju jobba ihop...det är omöjligt att vi ens skulle kunna ha sex ihop..
    jag är inte ute efter hans kärlek vilket jag förstår att det är omöjligt att han skulle kunna bli kär i mig..
    både för att vi är kollegor och ådersskillnaden

varför jag tjatar om detta är att jag har ingen annan att prata med om detta..
    och jag är ledsen om jag stör er med det..

• pluvdo
    Anonym (Gullis) skrev 2013-06-03 23:13:12 följande:

det upptar mycket av mina tanka och jag skäms för att jag har sådana känslor för honom som är min kollega..vi skall ju jobba ihop...det är omöjligt att vi ens skulle kunna ha sex ihop..
    jag är inte ute efter hans kärlek vilket jag förstår att det är omöjligt att han skulle kunna bli kär i mig..
    både för att vi är kollegor och ådersskillnaden

varför jag tjatar om detta är att jag har ingen annan att prata med om detta..
    och jag är ledsen om jag stör er med det..

Men varför startade du en tråd till?
  • Elmocco

Trevligt det låter, men är du äldre än honom så borde du väl besitta såpass mycket erfarenhet att du vågar ragga?

• pluvdo
    Elmocco skrev 2013-06-03 23:33:50 följande:
    Trevligt det låter, men är du äldre än honom så borde du väl besitta såpass mycket erfarenhet att du vågar ragga?
    Hon är 50 och han 30 har jag för mig.
  • Nude
    pluvdo skrev 2013-06-03 23:41:21 följande:

Kärleken har ingen ålder Flört Hon råkar väl gilla yngre o han dras till äldre?
  • Elmocco

Ja, då kan jag väl tycka att man får ha bra avläsningsförmåga. Slår det gnistor och det slår gnistor så är det väl bara att ge det ett försök.

pluvdo skrev 2013-06-03 23:41:21 följande:

• pluvdo
    Nude skrev 2013-06-03 23:43:06 följande:

Kärleken har ingen ålder Flört Hon råkar väl gilla yngre o han dras till äldre?
    Jag menade att man väl kanske tycker att TS är gammal nog att kunna flirta.
  • Nude
    pluvdo skrev 2013-06-03 23:49:14 följande:

Uppfattat Glad

Men, när det gäller "kärlek" kanske man ändå behöver hjälp att tolka andras signaler, oavsett ålder. Inte för att jag tror att vi är till så stor hjälp.  
  • Anonym (kapad)

Ja han verkar intresserad men det är väl rätt uppenbart, tror du fattar det själv? Låter som du förstår det på sättet du skriver det på, men att du på något sätt inte riktigt kan tro det är sant. Eller snarare att du vet han är intresserad och attraherad, men du vill veta om det är något mer. Är det kärlek? Förälskelse? Ragg? Flirt? Kåthet? Etc.

• Anonym (Go for it!)

Han verkar helt klart intresserad! Om det är på det sexuella eller känslomässiga sättet är lite svårt att säga men intresset finns ;)

• Anonym (Gullis)
    pluvdo skrev 2013-06-03 23:49:14 följande:

jo flörta kan jag !!
    men 
    nu är det så att jag försöker lägga "band" på mig varje stund på jobbet..!!försöker intala mig att det är bara jag som känner attraktion.   

jag kan också säga att det är mera än ett ragg på krogen eller nätet...där man inte känner varann.

vi tycker väldigt mycket om varann som nära kollegor..att jobba ihop...vi skrattar åt samma saker...vi förstår varann i jobbet...  som personer...vi anförtror oss till varann om saker som är lite jobbigt.. osv..

så om vi skulle "hamna i säng" så är det inte bara sex...
    MEN att tro att vi skulle kunna ha ett förhållande är ju omöjigt...

Och till er som säger att jag är gammal nog att veta...
    man vet inte allt och man kan vara minst lika osäker..

och omgivningen är mycket hårdare mot oss om vi låter hjärtat styra och inte våran erfarenhet och mognad tala i en sådan här sak..man förväntas alltid agera vuxet och präktigt.           
  • Anonym (kapad)
    Anonym (Gullis) skrev 2013-06-04 06:11:57 följande:

jo flörta kan jag !!
    men 
    nu är det så att jag försöker lägga "band" på mig varje stund på jobbet..!!försöker intala mig att det är bara jag som känner attraktion.   

jag kan också säga att det är mera än ett ragg på krogen eller nätet...där man inte känner varann.

vi tycker väldigt mycket om varann som nära kollegor..att jobba ihop...vi skrattar åt samma saker...vi förstår varann i jobbet...  som personer...vi anförtror oss till varann om saker som är lite jobbigt.. osv..

så om vi skulle "hamna i säng" så är det inte bara sex...
    MEN att tro att vi skulle kunna ha ett förhållande är ju omöjigt...

Och till er som säger att jag är gammal nog att veta...
    man vet inte allt och man kan vara minst lika osäker..

och omgivningen är mycket hårdare mot oss om vi låter hjärtat styra och inte våran erfarenhet och mognad tala i en sådan här sak..man förväntas alltid agera vuxet och präktigt.           
    Om ni pratar och har en nära relation så låter det mest konstigt att han blänger efter dig annars Obestämd Och i så fall verkar det mer som han kollar på dig för att ni är kollegor och som en kompis, men att du läser in en massa annat för du vill att det ska vara så och själv har känslor för honom?
  • Anonym (Gullis)
    Anonym (kapad) skrev 2013-06-06 22:35:31 följande:
    Om ni pratar och har en nära relation så låter det mest konstigt att han blänger efter dig annars Obestämd Och i så fall verkar det mer som han kollar på dig för att ni är kollegor och som en kompis, men att du läser in en massa annat för du vill att det ska vara så och själv har känslor för honom?

det är ju just det jag går och gunnar på..

är det mer än "bara"  kollegie-vänskaps-beteende ?

Flera gånger om dagen rör han vid mig..ställer sig så nära att vi snuddar hud mot hud.. 
    "råkar"    gå emot mig varje dag..när han skall gå förbi mig och det finns plats kvar...
    håller kvar blicken när vi inte pratar med varann...och ler..

stöter emot med handen mot min häck..och det är inte bara engångsföreteelse utan det upprepar sig varje dag..

Vad är det för signaler han sänder ut?
    Är så dålig på kroppsspråk.

Svar på tråden flörtar han med dig?