• Anonym (Kär)

Träffat en annan man.

Ska försöka fatta mig kort. Har sambo sedan 10 år och barn ihop. Sambon tar inte i mig längre, vi glider ifrån varandra mer o mer. Jag har tagit upp det här med honom så många gånger under åren. Jag har sagt att jag aldrig kommer klara att leva i ett sådant här förhållande. Jag har verkligen försökt!! Älskar honom samtidigt såklart men senaste 2 åren har jag tänkt mer o mer på att jag vill separera. Men det har aldrig blivit av. Hatar otrohet o har aldrig förstått hur folk kan gå bakom ryggen o förstöra en annan människa på ett så grymt sätt. Nu har det hänt mig!! Hur fan gick det till? Jag följde med en kille från krogen som jag kände igen. Vi älskade hela natten, jag kom hem framåt kvällen dagen därpå. Vi har messat all tid på dygnet vi varit vakna sen dess. Samma sak hände nu i helgen men då var det planerat. Jag känner mig så himla lycklig, glad o pigg. Har varit deprimerad i många år o äter mediciner för det. Men med honom är allt helt underbart. Jag har på kort tid fått tillbaka energi och livsglädje!! Han har starka känslor för mig med, allt har gått väldigt fort men det var som kärlek vid första ögonkastet. Igår messade han o sa att han vet inte om han klarar att träffa mig mer då jag har sambo. Hela min värld har rasat. Jag måste få träffa honom igen. Har berättar för en kompis o min syster. Dem förstår mig konstigt nog trots den sjuka situationen men tycker aldrig jag ska berätta för min sambo. Jag känner mig som ett stort jävla svin samtidigt som jag är så himla lycklig. Trodde aldrig jag skulle kunna bli kär igen. Vad gör man? Ni behöver inte tala om hur svinig jag är, jag är redan väldigt medveten om det. Men nu har jag hamnat i den här sitsen o kan för första gången i mitt liv förstå att sånt här kan ske. Man kan inte styra över sina känslor tyvärr.

• Svar på tråden Träffat en annan man.
  • La Lola

Om förhållandet du lever i är dött finns det väl ingen anledning att stanna kvar?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • toccata

Ibland lever man ihop bara för att, ja inte vet jag, man vet vad man har, det är nog bäst så, kanske för barnen, eller vad det nu är. 

Hur lycklig blir man själv? Både du och din partner? Folk i kärlekslösa relationer ger upp allt, frihet, känslor, lycka, allt för något som man kanske kan kalla för trygghet. Är det värt det? Priset? 

Antingen bryter man upp helt från den partner man har eller så bryter man upp det monogama i förhållandet man lever i. Låter som du skulle må bättre av dessa båda. Lev och lev ut!

• Anonym (tja)

Man kan inte styra över känslor, men över beteende. Jag blir lite trött på människor som skriver: "jag har alltid sett ner på otrohet men nu när jag SJÄLV har gjort det förstår jag helt plötsligt". Och ja, jag har själv varit otrogen, och tycker att jag var ett praktsvin när jag var det.

Men ja, om det är så dåligt med din sambo, varför inte göra slut?

• Anonym (lämna)
    Anonym (tja) skrev 2013-06-04 08:00:50 följande:
    Man kan inte styra över känslor, men över beteende. Jag blir lite trött på människor som skriver: "jag har alltid sett ner på otrohet men nu när jag SJÄLV har gjort det förstår jag helt plötsligt". Och ja, jag har själv varit otrogen, och tycker att jag var ett praktsvin när jag var det.

Men ja, om det är så dåligt med din sambo, varför inte göra slut?
    håller med. hur gjorde du? berättade du? lämnade eller vad hände? 
  • Lintzanna

Jag valde att lämna min man. Vi hade också ett gemensamt barn. Det var ett fruktansvårt jobbigt beslut och genomförandet ännu värre. Jag var orolig att jag gjorde fel osv. Men jag har aldrig ångrat det och jag är så mkt lyckligare nu än jag nånsin trodde att jag skulle kunna bli. Man lever bara en gång. Och en man som inte bryr sej och inte tar ansvar för förhållandet är minst lika skyldig till att det rasar som den som går...

• Fiona M
    La Lola skrev 2013-06-04 07:57:44 följande:
    Om förhållandet du lever i är dött finns det väl ingen anledning att stanna kvar?
  • Notperfect

Ja nu har det hänt och det går inte att få ogjort men ge din sambo en chans att bli lycklig med någon som förtjänar honom.

Du inleder hela TS med att bortförklara din otrohet men det finns inga ursäkter för den sortens svek. Känner man sig inte omtyckt och älskad så lämnar man sin partner man går inte någon bakom ryggen!

• Anonym (Kär)

Det är inte så lätt att bara lämna när man har flera småbarn, en ekonomi som är körd i botten så varken han eller jag skulle klara oss ekonomiskt. Hitta lägenhet o allt. Hade det varit så bara ja då hade jag antagligen gjort det redan. Jag har inte ens ett jobb o för tillfället 0 kr i inkomst... Men nånstans älskar jag honom ändå. Vi kanske behöver vara ifrån varandra o se om vi kan hitta tillbaka till varandra någon gång. Jag var bara barnet när vi träffades. Jag har aldrig bott själv, bara varit singel någon månad sedan jag var tonåring. Jag tror det skulle stärka mig att vara själv ett tag.

• Hamingja

För det första tror jag inte att det här har med just den speciella karlen du haft kontakt med att göra, utan det har med DIG att göra. Det kunde ha blivit vem som helst - du var redo för det. Medelålderskris kanske..?

Enda trösten är väl att du inte är ensam. Finns förmodligen tiotusentals kvinnor (och män för den delen) där ute, som känner likadant för sitt invanda förhållande... Fantiserar om att hitta någon som är mycket bättre än den egna partnern verkar vara (det blir dock en vardag med en annan partner också)... Längtar att få uppleva starka känslor igen... Gör mer eller mindre realistiska försök att faktiskt träffa någon på riktigt... och i en del fall, faktiskt går över gränsen och är otrogna.

Det här kan sedan sluta på alla möjliga sätt. Omöjligt att råda någon man inte känner, tänker jag. Det kan ju vara så att din man är en eländig, oattraktiv tråkmåns, och att du har det bättre utan honom. Att du är värd att få uppleva riktig kärlek igen. Det kan också vara bara det gamla vanliga: att vardagslivet suger, att gräset verkar grönare på andra sidan... Många människor som tar steget och skiljer sig när de är inne i de här malande tankarna, ångrar sig ju också, när de inser att de har kastat bort familjelivet för en fantasi... 

• La Lola
    Anonym (Kär) skrev 2013-06-04 11:26:58 följande:
    Det är inte så lätt att bara lämna när man har flera småbarn, en ekonomi som är körd i botten så varken han eller jag skulle klara oss ekonomiskt. Hitta lägenhet o allt. Hade det varit så bara ja då hade jag antagligen gjort det redan. Jag har inte ens ett jobb o för tillfället 0 kr i inkomst... Men nånstans älskar jag honom ändå. Vi kanske behöver vara ifrån varandra o se om vi kan hitta tillbaka till varandra någon gång. Jag var bara barnet när vi träffades. Jag har aldrig bott själv, bara varit singel någon månad sedan jag var tonåring. Jag tror det skulle stärka mig att vara själv ett tag.
    Ska ni bo ihop pga det där då menar du?

Räcker inte den egna ekonomin till så finns det ju hjälp att få.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Träffat en annan man.