• Emerald88

Hur betala körkortet?

Jag ska snart börja ta körkort, och som alla vet så är det ju förstås inte gratis. Hur betalade ni erat körkort? Lån? Avbetalning? Sparade ni ihop själva eller fick ni hjälp av era föräldrar? (Fast det sista alternativet är inte aktuellt för mig i och för sig)

• Svar på tråden Hur betala körkortet?
  • Mabaja

Jag tog mitt studiebidrag. Snålade in på allt annat.

• Tirem

Sparade ihop en klumpsumma i förväg och sedan drog jag till Säffle och tog en intensivutbildning!

• Mabaja

Kan tillägga att mitt körkort gick på 5500 totalt
    Körkortstillstånd: 1250
    Teoripaket: 1200
    Halkkörning: ca 1200
    5-6 körlektioner a la: 350 kr st.
    Bilhyra på uppkörningen

• Mabaja

Det här var 2002 och studiebidraget låg på 950 kr

• seandra82

jag fick presentkort första gången jag började med körkort sen så jobbade jag på tim o la undan lite då o då har ett konto enbart för detta . har påbörjat körkortet skall ta upp det igen annat har kommit i vägen , nu har jag ett ganska stort sparkonto enbart för körkortet. annars kan man ta en vän/fam/bekant o gå handledautb för att spara pengar . det finns bonniers trafikskola cd skiva jättebra program med 11 delar som har allt med körkortet o bilen att göra det har hjälpt mig endel. eller som ovan skrev ta en intensivutb på en vecka el ngra dar kolla i din lokaltidning el på nätet

• Mojjans

Mamma betalade mitt o jag betalar mina barns ! Den som håller på nu får dock ta sitt i skolan så det slipper jag betala !

Svar på tråden Hur betala körkortet?