• Jessy01

Illamående tvärt slutat i v 9+5...orolig!

Hej hej...som rubrike låter så slutade mitt hemska hemska illamående från igår kväll och har hållit sig borta
    sen dess....kan äta allt, inget konstigt med lukter får inga kväljningar...helt borta. Det har alltså inte avtagit utan pang bom!  

Någon annan som varit med om liknande? Jag trodde det skulle hålla på t.o.m. v. 12-13 någonting...det gjorde det
    förra gången och har för mig att det avtog och inte bara försvann hmmmm.

Jättejättetacksam för svar!!       

• Svar på tråden Illamående tvärt slutat i v 9+5...orolig!
  • allie3

Mitt försvann oxå bara över en natt. Var då i v12. Försök att inte vara orolig. Var glad att du kan äta allt igen och att du får må bra

• sunnydays

Mitt slutade också plötsligt för någon dag sen, är i vecka 9 nu (8+6) så tog inte mina lergigan och kände mig precis som ogravid. Men så när jag skulle sova så satt jag kräktes och behövde mina tabletter igen.
    Tror det kan komma och gå lite, kroppen håller väl på och ska vänja sig vid gravidhormonerna. Blir du orolig kan du alltid ringa din bm och fråga.

• Jessy01

Tack för svar ni snälla!! Det är ju underbart att inte må illa samtidogt som att jag självklart hellre mår illa än att det ska vara ngt fel där inne. Jag har beställt UL till imorgon...hoppas då allt väl där inne med den lille. Om det avstannat kan symtomen försvinna så fort då? Jag var på vul 8+4 och då såg det fint ut :)

Grattis till era graviditeter!!  Solig

• sunnydays
    Jessy01 skrev 2013-06-04 14:00:24 följande:
    Tack för svar ni snälla!! Det är ju underbart att inte må illa samtidogt som att jag självklart hellre mår illa än att det ska vara ngt fel där inne. Jag har beställt UL till imorgon...hoppas då allt väl där inne med den lille. Om det avstannat kan symtomen försvinna så fort då? Jag var på vul 8+4 och då såg det fint ut :)

Grattis till era graviditeter!!  Solig
    Grattis till graviditeten själv :)
    Du kan ju passa på att fråga på ul imorn så du vet att du inte behöver oroa dig om symptomen försvinner igen.
    Hoppas allt ser ut som de ska imorrn
  • Diche79

Hej TS och alla andra!

Jag började må illa redan några dagar innan BIM, och det blev bara värre och värre
    sen ju mer veckorna gick.
    Men sen försvann det kring v 11 och jag mådde jättebra i några veckor!
    Runt v 13/14 så kom det sen tillbaka och jag mår fortfarande illa till och från under
    dagarna.
    Nu är jag i v 20, så jag räknar med att få må illa i 20v till. Har jag tur så
    slutar det innan dess!

Lycka till på UL idag, hoppas allt ser bra ut!

• Jessy01

Tack alla n som svarat...lite sent svar men det gick jättebra på UL och illamåendet kom tillbaka uuurk.

Vet att detta är en vanlig fråga så detta är vanligt att det kan försvinna ngra dgr om ngn undrar där ute

Lycka till alla!!   

• Diche79

Skönt att det såg så bra ut!

Ja, visst är det konstigt. Ena dagen är man superorolig och vill ha tillbaka sitt illamående.. Nästa dag så mår man jätteilla igen och då blir man sur på sig själv för man ville ha tillbaka illamåendet!

Jag är i v 23 nu och mår fortfarande illa, ett par dagar i veckan mår jag bättre dock!
    Har lärt mig att uppskatta dessa få bra dagar mer, men nu känner jag av grabben varje dag
    så då är det lättare än tidigare när man inte kände några fosterröresler!

Lycka till nu TS, hoppas allt går bra för dig!

• Hepcat87

Vad skönt att höra att fler upplevt det som jag just går omkring och är orolig över! Kan inte vänta tills ultraljudet, vill bara få reda på att det är något därinne... :/ har mått illa och varit dödens trött i några veckor, och vaknade idag upp och kände mig precis som vanligt. Blev så klart jätteorolig och vill bara ha tillbaka mitt illamående nu, helt knäppt, så jobbigt som det är, men jag vill bara känna i kroppen att de verkligen är en bebis där i magen. :/

Är i vecka 10 (9+3), och har inte ultraljud förrän vecka 15... 

Svar på tråden Illamående tvärt slutat i v 9+5...orolig!