Farfar favoriserar dottern :(
Har ett problem jag inte vet hur vi ska tackla.
Vi hälsar på barnens farmor och farfar ganska ofta då vi bor på gångavstånd.
Ända sen våra tvillingar föddes (en flicka och en pojke) så har farfar favoriserat flickan.
Jag vet att han är ledsen för att han inte själv fick någon flicka och är väldigt glad att han fått en sondotter. Men det är så uppenbart att han tycker mer om henne än om pojken, han vill alltid bara hålla i dottern om man inte direkt GER honom pojken. Annars plockar han inte upp honom utan tar alltid flickan och gosar och gullar, medans sonen får ett "hej grabben" på sin höjd.
Ett exempel från idag : Vi träffade farfar över lunch idag, sonen ville inte sitta i sin stol utan jag plockade upp honom så han fick sitta i mitt knä, dottern var nöjd. Men så fort hon började visa missnöje slänger farfar i sig maten och tar henne från sin pappa som precis plockat upp henne, sen sitter han med henne i knät och kramas och gosar med henne resten av lunchen, han rör inte ens sonen.
Finns massor av exempel jag skulle kunna dra här men ni förstår poängen.
Detta gör mig så ledsen! Det är jättejobbigt att han så uppenbart väljer dottern framför sonen och visar att han tycker om henne mer. Än så länge är barnen för små för att förstå men snart kommer de märka att de får olika behandling av farfar.
Vi vet inte vad vi ska göra eller vad vi ska säga till honom, om något.