• Älskarbebisar

Varför är håret helt plötsligt så tovigt?!

Kanske låter knäppt...men...färgade mitt hår för 2 veckor sen typ hos en frisör...och ända sen dess så är mitt hår i stort sätt omöjligt att borsta ur efter jag duschat och torkat det ett tag. Innan borstade jag igenom mitt hår (som är långt) på typ 1 min... nu får jag stå o reda ur tovor ur håret i typ 10-15 min...?? Kan de ha o göra me nått som hon hade i mitt hår? För varför ändrades de annars direkt efter jag varit där, och jag inte ändrat shampoo och balsam lr så heller...

• Svar på tråden Varför är håret helt plötsligt så tovigt?!
  • Philippa

Japp, nåt i ditt hår fick du som ditt hår inte gillar...

Prova köp schampoo och balsam för förgat/skadat hår hos en frissa samt gör inpackningar! 

• läkarstudent

Det blev säkert slitet under färgningen. Testa att använda ett leave-in-balsam efter att du tvättat det.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • Kallebus

Låter inte alls knäppt!
    Mitt hår blir sånt om jag fönar det för ofta Obestämd

Är det inte smidigast att gå tillbaka till frisören och be om en bra produkt till håret?!

• honeybee78

Fick precis likadant TS. Och ändå köpte jag schampo och balsam hos frisören i samband med behandlingen... :( Jag får köra med inpackning och en hårolja efter varje tvätt för att det ska likna hårkvaliteten jag hade innan.

• Älskarbebisar
    honeybee78 skrev 2013-06-04 21:35:44 följande:
    Fick precis likadant TS. Och ändå köpte jag schampo och balsam hos frisören i samband med behandlingen... :( Jag får köra med inpackning och en hårolja efter varje tvätt för att det ska likna hårkvaliteten jag hade innan.
     =/ ... vadå... kommer mitt hår alltid va såhär nu ? :S
  • Philippa
    Älskarbebisar skrev 2013-06-04 22:13:08 följande:
     =/ ... vadå... kommer mitt hår alltid va såhär nu ? :S

Ja, tills färgen har vuxit/tvättats ut.....
Svar på tråden Varför är håret helt plötsligt så tovigt?!