Det klia såååå i mina händer och mellan fingrarna?!
Vad kan detta bero på? det kliar nästan bara på kvällarna. Jag blir galen!!! Jag är INTE gravid. / Nette
Vad kan detta bero på? det kliar nästan bara på kvällarna. Jag blir galen!!! Jag är INTE gravid. / Nette
När man är gravid och handflatorna kliar kan det bero på förhöjda levervärden. Kanske samma sak för ogravida?
Min kompis får klåda i händerna när hon äter för mycket ost. Matallergi kanske?
Vid förhöjda levervärden så kliar det överallt inte bara i händerna! Har iaf jag hört.
svamp kanske?
knuff
På mig kliar det på händerna och mellan fingrarna och jag har eksem.
Höstblåsor???
Ja Nette, men min BM sa att det börjar i händerna.
Torra händer? Mina kliar när de är torra och ännu värre när de blivit kalla och sedan uppvärmda, då kan de klia i flera dagar efteråt!
Syns det något på händerna, eller ser de ut som vanligt? Ser de ut som alla andras händer?
På mej började det klia efter förlossningen. Det började på handflatorna för att sen sprida sej till magen, benen, halsen. Har ingen aning om vad det var och bm visste inte heller. Jag gick till Vårdcentralen och läkaren kunde inte heller säga vad det var förutom att det hade varit en till den veckan där med samma sorts utslag. Jag fick iallafall utskivet lite lugnade (absolut inga starka tabletter) så att jag skulle få sova på nätterna. Det försvann tillslut av sej själv och jag har fortfarande ingen aning om vad det var.....
Hoppas att det löser sej, det är ju så jobbigt när det kliar...
Dina symtom skulle det kunna vara det här:
www.smittskyddsinstitutet.se/SMItemplates/Article.aspx
Men jag har varken gångar eller djur?! Men jag är iof ganska torr om händerna! vad kan man göra för att få ner levervärdena då? jag är redan nykterist och har alltid varit.
Hej,
På vintern när man varit ute kan det börja klia ordentligt på händerna när man kommer in....pröva att smörja med en mycket fet salva. Eller om du tex äter apelsin som har ett skal som är mycket besprutad så kan det börja klia ordentligt mellan fingrarna......
TS:
Köp en bra handsalva, själv gillar jag Atrix (kan köpas på Apoteket eller hos Ica). Hjälper det inte med en "vanlig" salva/kräm så kan du ju testa med hydrokortisonkräm. Det brukar iallafall få bort själva klådan, men sedan gäller det att ha en annan salva att smörja sig med.
knuffar lite