• jassikan

Yes! Nu kan man äntligen nixa mobilnumret

Underbart Ska ringa Nix och få mitt mobilnummer nixat så blir det förhoppningsvis slut på onödiga samtal i mobilen också. Har haft den fasta nixad i flera år redan.

http://nixtelefon.org/

Nu kan du även spärra din mobil! Ring 0772 28 00 00 …

eller 020 27 70 00 (endast fastnätsnummer) om du vill spärra din telefon för obeställda telefonsamtal i marknadsförings-, försäljnings- eller insamlingssyfte. Att spärra din telefon kostar ingenting mer än samtalskostnaden.

• Svar på tråden Yes! Nu kan man äntligen nixa mobilnumret
  • ardath bey

Vad bra! Ett annat tips om man har iphone är att ladda ner appen Varningsinfo.

• ardath bey
    Griseknoen35 skrev 2013-06-05 07:23:44 följande:
    Känns som nix är ute och gör reklam för sig...

Inte mig emot
  • tjockobbe

Annars kan man ju bara påpeka för de som ringer att det är lagbrott att ringa mobil utan användarens tillstånd.

Men samtidigt, vem vet vad man accepterar o inte när man godkänner avtal utan att läsa vad som står..

BF 30 september
  • Godnatt

Truecaller, och du behöver aldrig mer få ett samtal på din mobil. Den tar även radiotjänst. Har du iPhone är det dock inte lika smidigt då man inte kan blockera telefonnr med en sådan. Bara lägga det som grupper.

Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • jassikan

Kan garantera till 300% att varken jag eller någon jag känner eller släkt jobbar på/med Nix.

Bara mkt. positivt till detta och så innerligt trött på att vissa ringer på mobilen. 
    I slutet på förra veckan var det Kundkraft. Och tidigare har det varit allt från telefonabonnemangsförsäljare till försäljning av proffsfotografier/erbjudande om fotomodellsfoton.

Läser alltid avtal innan jag skriver på dem och har aldrig varit kund eller i kontakt med dem som jag nämnt ovan.  

Har ingen iPhone, min mobil är en enkel variant som inte kan använda appar. Så en app är tyvärr inte ett alternativ.

• sötare

Funderar på om det kommer att fungera lika dåligt på mobil som på hemtelefonen

• sötare
    jassikan skrev 2013-06-05 12:58:42 följande:
    Kan garantera till 300% att varken jag eller någon jag känner eller släkt jobbar på/med Nix.

Bara mkt. positivt till detta och så innerligt trött på att vissa ringer på mobilen. 
    I slutet på förra veckan var det Kundkraft. Och tidigare har det varit allt från telefonabonnemangsförsäljare till försäljning av proffsfotografier/erbjudande om fotomodellsfoton.

Läser alltid avtal innan jag skriver på dem och har aldrig varit kund eller i kontakt med dem som jag nämnt ovan.  

Har ingen iPhone, min mobil är en enkel variant som inte kan använda appar. Så en app är tyvärr inte ett alternativ.

Det bästa sättet är att göra sitt nr hemligt. har jobbat som telefonförsäljare och upplevede att nix inte alls fungerade ... däremot så har vi hemligt nr och vi blir aldrig störda av telesälj
  • jassikan

Har haft hemtelefonen Nixad i sådär 5-6 år. Det var segt i början, men gisses vad lugnt det har blivit i jämförelse. Innan vi nixade den så ringde det ibland 3-4 försäljare per dag = nackdelen med att jobba hemma.

Visst händer det att det ringer någon försäljare på hemtelefonen, men då säger jag att vi är med i Nix och då brukar de be om ursäkt och inte ringa mer. Men det handlar inte ens om 2-3 samtal per år.

Om vi nu inte snackar om de utländska företagen som ska sälja på en support av Windows. De kan ringa flera ggr per dag och flera ggr per vecka i bland. Men de struntar nog i Nix och allt som handlar om svenska lagar och regler. 

Svar på tråden Yes! Nu kan man äntligen nixa mobilnumret