• Miamaria77

Hörde hjärtljuden hemma m tratt!!

Hej!

Vill bara berätta en såå cool sak.

Idag lyssnade min kille på bebisens hjärtljud, tydlig plus på 140 slag/minut, med en gammaldags tratt. Vi har lånat tratten av min killes mamma som är fd läkare.

Har inet fungerat tidigare, men idag var det jättetydligt

Lycka till alla!
    Mia, 20+0 idag

• Svar på tråden Hörde hjärtljuden hemma m tratt!!
  • hot fuss

oj.. coolt. vi kan inte höra med vår tratt än o jag är i v 38..

• Smindy

Min sambo hör med bara örat emot magen!!

• strojes

min man hörde också hjärtljuden med bara örat under grav. om man hör eller inte beror ju också på hur moderkakan ligger..

• bimmer

Ja min man hör också bebisens hjärtljud med bara örat fast jag är ju i vecka 39 nu så det finns ju inte så mycket plats att gömma sig på längre för bebisen

• therese

Läckert!
    Måste prova vi med! Tror ni det går med typ ett glas, så som man hade när man var liten o tjuvlyssnade genom en vägg/dörr?
    Maken har lite hörselnedsättning men kanske kan det gå med bara örat mot, alltså..

Som sagt, måste prova! Har inte kommit på idén ens fast det är andra barnet.

/Therese

• Åsa H

Sambon kunde höra första gången med en toarulle i v.25

• Peak

min sambo fick en tratt i julklapp och han lyssnar flitigt...men han tycker sig iaf höra skillnad på tarmljud och ngt annat. Under naveln tycker han låter som i en bassäng, under vatten och ovanför mer magljud som kurrar och så. Vad tyckter/tyckte era män? Jag går in i v19 idag så det är väl lite tidigt...
    Men ändå inte konstigt om det låter som i vatten tycker jag...

• tvåvillblitre

Peak: Var kan man köpa en sån tratt? Har letat på nätet, men inte hittat.. Vore kul att ha en och testa så småningom.. :)

• Peak

tvåvillblirtre - fick den av en kompis som hade köpt den på en barnbutik (vagnar och sån´t) här i stan. Kommer inte ihåg märket som satt på...*tänka tänka*

• hot fuss

vi har fått vår. men den är köpt på svanen babybutik i uppsala. kanske går att beställa fr nätet fr dem? men som sagt.. v 38 o vi hör inte ett skvatt. inte ens vår bm hör med den trots att hon tjuvkollat med den elektroniska först för att se var han låg..

• tvåvillblitre

Tack för svaren! :) Men hmm.. Kanske inte är värt att satsa på om det är så svårt att höra..?

Svar på tråden Hörde hjärtljuden hemma m tratt!!