• Anonym (Cornelia)

Cornelia. Vad tycker du om namnet?

Cornelia.

Är det ett fint eller fult namn? Vad associeras namnet med enligt dig?
    Vilken klasstillhörighet anses det ha? Vad tror du eventuella smeknamn kan bli? 

• Svar på tråden Cornelia. Vad tycker du om namnet?
  • Anonym (--)

Har en Cornelia, så jag älskar ju namnet såklart! Tycker att det är ett ganska neutralt namn. Inte förstört, alltså känner ingen som jag inte gillar med det namnet (känner ingen alls med det namnet). Känner inte till någon mediaprofil, någon mördare eller något. Namnet är ovanligare än Anna men vanligare än div hittepånamn som är på agendan.
    Vi är medelklass, vet inte vilken klass namnet tillhör. Bryr mig inte heller. Älskar namnet! :) Hon kallas allt möjligt. Conne, Nelia, Ia (av lillkusinen). Vi kallar henne Cornelia.

• Anonym (Fia)

Jag gillar namnet. Är ett namn jag skulle kunna tänka mig om jag får en dotter till. Jag tycker namnet är lite överklass eller neutralt, iaf inte white trash hehe :)

• Anonym (namn)

Fint på en söt liten tjej. Men på vuxna...?

• Anonym (Cornelia)

Jag gillar det också väldigt mycket! Det som jag tvekar kring är nog att det är rätt långt så troligen kommer alla köra på en förkortning, som anonym som har en dotter kallas för Nelia eller Conne. Neliadet tycker jag är fint men om det blir typ Conne så tycker jag de är mindre kul. Eller tänk om de blir Corny :O

• Randig

Gillar det inte, tantigt och tycker ofta elaka karaktärer i filmer heter det:/

Har en vän som sa att om hon får en dotter ska hon få heta det, jag vågade inte säga vad jag tyckte när hon frågade vad jag tyckte om namnet utan sa att det var "sådär".
    Nu har hon 2 pojkar och vill inte skaffa fler barn så det blir ingen Cornelia där.

• Anonym (Cornelia)
    Randig skrev 2013-06-05 16:56:46 följande:
    Gillar det inte, tantigt och tycker ofta elaka karaktärer i filmer heter det:/

Har en vän som sa att om hon får en dotter ska hon få heta det, jag vågade inte säga vad jag tyckte när hon frågade vad jag tyckte om namnet utan sa att det var "sådär".
    Nu har hon 2 pojkar och vill inte skaffa fler barn så det blir ingen Cornelia där.

Ok, men tantigt, really? Jag tycker det är långt ifrån tantigt. Men intressant vad andra tycker..
Svar på tråden Cornelia. Vad tycker du om namnet?