Skulle ni låta eran 15 åring grilla med kolgrill utan vuxen övervakning?
Ja det är så att min bonus på 15 år ska grilla med sina kompisar. Hon har själv införskaffat sig en lite mini kolgrill och kol och begär nu att vi ska ska skaffa något och tända med samt lite mat och grilla. De ska grilla i en park några hundra meter bort från där vi bor.
Jag själv är inte så jätteförjust i detta. Hon har aldrig grillat förut och inte de andra tjejerna heller. Nu är det ju dock inte mitt barn och ja det är alltså sambon som bestämmer detta. Han är lite orolig han med. Förklarar vad hon ska tänka på och hur hon ska göra. Varken han eller jag är vana kolgrillare. Vi har knappt gjort det själva ens.
Jag bara föreställer mig allt hemskt som kan hända. Dessutom så kommer vi kanske inte kommer vara hemma då de planerat att grilla. Vi ska bort under dagen och det är inte säkert att vi hinner hem i tid innan de börjar. Även om vi är några hundra meter bort så är det bättre än inget.
Ja då undrar jag. Skulle ni låta era barn grilla själva med kolgrill utan vuxen tillsyn, tonåringar som aldrig grillar förut?