• Isildun

Älvsbyhus

Hejsan

Vi funderar på att bygga hus med Älvsbyhus. Funderar om det finns någon mer som funderar på att bygga nytt hus eller om det finns några som kanske bor i ett Älvsbyhus som kan dela med sig om sin erfarenheter av de.

Vad bor ni i för hus?
    Hur mycket kostade det?
    Hur funkade sammarbetet med Älvsbyhus?

Eller ni som bor i andra byggmodulshus är oxå hjärtligt välkomma med era åsikter.

• Svar på tråden Älvsbyhus
  • Isildun

Puttar igen då.. Finns det ingen som bor i ett Älvsbyhus här?

• wozzgirl

Vi funderade på ett men avstod. De har fått en massa dålig kritik. Hus som "spricker" etc.

• frugus

Vi bygger ett Höner i Luleå, med start om 11 dagar!

Har inte haft samarbetsproblem med Älvsbyhus (än - ta i trä) utan de har skött sig jättebra. Ett höner med tomt, alla anslutningar, dubbelgarage, kaklat badrum(vi gör det själva) ekluckor i köket, takkupa och trägolv går på 1,5 milljoner. Lika mycket som ett gammalt hus i Luleå med andra ord, så då är valet ganska lätt.

Har ni några frågor så fråga på bara!

• Tineling

Jag funderar också på Höner (spegelvänd) och det kostar 913.000 kr standard här i Örebro och tomt kostar runt 250.000-300.000 kr. Väntar nu på erbjudande på tomt vi har nu ställt oss i tomtkö. Hoppas det går att få allt max 1,6 milj. Vad tror du om det? frugs kan du ta några bilder på Höner när det är klart för jag är mycket intresserad och vill se massa bilder

• TessaLisa

Jag har många vänner som är jättenöjda med sina älvsbyhus. Det enda negativa är att det inte är så stor bostadsyta. Skulle jag köpa ett älvsbyhus skulle jag nog köpa "Ägir".

• frugus

Självklart kan jag ta bilder! Men det blir ju inte klart förrän slutet på mars så ni får ha tålamod

• Vem vet

Vi har bott i ett Älvsbyhur och det var inget fel i det, dock bör man vara lite observant om man köper ett gammalt Ä-hus eftersom de tidigare hade problem med fukt i krypgrunden....

• Virren99

Vi bor i ett älsbyhus som byggdes 1981, och det fungerar jättebra. Det är en 1 1/2 planare, som är ihopbyggt garage. Inga sprickor eller sånt i huset. Det knackar dock rätt så hårt då huset rör sig, men det är väl olika från hus till hus.
    Det enda problemet vi har haft med huset är fukt i grunden. Det är en torpar grund, som vi nu har behandlat och satt in luftavfuktare. Så nu är det jättefint i grunden. Men av vad jag förstår så verkar det inte vara några problem med de nyare torpargrunderna.
    Elförbrukning ca 27000 kwh för två personer på 120 kvm + 60 kvm.

Lycka till med husbyggandet.

• Tineling

Vill passa på att fråga er som har Älvsbyhus ingår badkar i era standard för det står inget på hemsidan om badkaret ingår eller så måste man själv köpa det?

Svar på tråden Älvsbyhus