• myspysen

Delar staket med grannen

Vi bor i en radhuslänga, där baksidan av tomten delas av med ett gemensamt staket tillsammans med grannen. Både vi och grannen är ganska nyinflyttade.
    Idag när vi gick ut upptäckte vi att grannen har målat sin sida av staketet vitt, samt alla kanter! Det har dessutom stänkt vit färg på våran sida av staketet!
    När man delar staket, pratar man inte med grannen innan man börjar måla om?! Och hur snyggt är det med ett staket i olika färger?!

• Svar på tråden Delar staket med grannen
  • Mojjans

Ni ser väl inte deras sida ?

• myspysen

Nej. Men dom har målat kanten uppe på staketet och alla sidor, dessutom har dom stänkt ner våran sida med deras färg! Det ser för jävligt ut.

• myspysen

Om man delar ett staket tycker jag att man pratar med varandra om hur det ska se ut. Men det kanske bara är jag som tycker så..

• Mojjans

Stänket bör dom fixa i alla fall

• rosyposy

Självklart pratar man med grannen om en sån sak. De bör dessutom åtgärda stänket nu när skadan redan är skedd.

• Anonym (staket)

en gång i tiden bör det var ngn som satte upp staketet hör med förra ägarna o fråga om de vet ngn om ägarna innan dess i alla fall  från din sida. självklaart tycker jag att man ska fråga varadra om man sk delar staket en gång i tiden bör staket vara satt antingen den som bodde i ditt hus eller grannens hus men om ex det är från grannens föra ägare så är det ju granne som ska måla hela staketet för det är dennes ansvar el ditt

• myspysen

Jag har ringt till förra ägarna. Det var dom och de förra ägarna i huset bredvid som köpte, satt upp och underhöll staketet tillsammans.
    Har inte pratat med grannarna än eftersom dom inte är hemma. Har varit borta hela dagen..

• Frontline

Kan du inte ta reda på vilken färg grannen har målat med så köp hem och sen måla på din sida då, uppenbarligen behövdes det ju målas om.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Rosabollen

Måla med den färg du vill på din sida, och råkar det stänka färg på deras så fattar dom hinten.

Svar på tråden Delar staket med grannen