Barnens pappa säger elaka saker till äldsta dottern!
Vi har varit separerade i 4 år och har tre barn som är 14, 12 och 7. Pappan har dem varannan helg och så har det varit sen separationen. Pappan kan dock inte hantera barnen särskilt bra. Han har inget tålamod, säger dumma saker och sänker sig till deras nivå. Bäst går det med 7-åringen. De största barnen, flickorna, går det sämre med. Den stora är mitt i puberteten och den andra är på väg dit. Den näst äldsta kan få utbrott och då har pappan bland annat knuffat ner henne i soffan, hållt fast henne mot väggen, sagt dumma saker som att hon är störd m.m. Den äldsta är så stor nu så hon konfronterar pappan då han säger dumma saker eller beter sig konstigt. Det tål han inte heller utan sänker sig till barnens nivå. Nu ikväll bad stora dottern om skjuts hem från en kompis. I bilen på väg hem hade pappan gått på om att hon minsann var så otacksam, att han gav henne en massa saker (födelsedagspresent eftersom hon fyllde förra veckan). Han påpekade även att han och hans nya tjej tyckte båda att hon var dryg och elak mot honom och att hon var den värsta ungen han visste om. Han hade avslutat med att säga att hon och hennes syskon inte fattar att han bara vill ha roligt med dem. Hon kom in hemma här storartades och vill aldrig mer träffa honom, hon tänker inte åka dit någotmer och tänker lämna tillbaka hans nyckel. Vad gör jag? Givetvis får hon vara hemma hos oss men vad gör jag med pappan? Han beter sig som skit mot sina barn.