• pernilla78

Jaga mammakläder!

Idag var första jakten på mammakläder. Är "bara" i v12 men nu börjar jag tröttna på hårbandet i knapphålet på byxorna.
    Hm hade ju väldigt litet utbud men okej pris på det som fanns.
    Inne på Lindex och Kappahl fick det bli plussize-kläder.
    Tänker inte köpa mycket mammakläder då det känns onödigt, det blir bara ett barn för min del.
    (En som ville skriva av sig lite)

• Svar på tråden Jaga mammakläder!
  • Lena

Mitt tips är begagnat man brukar hitta billigt nästan oanvända saker

• JL12

Efter min första fl så var gravidbyxorna guld, tog fem månader innan jag tvingade ner mig i vanliga byxor. Ömmade alldeles för mkt i livmodern innan dess. Så satsa på ett par bra byxor iaf, utifall att. Du ska ju trots allt vara gravid sisådär 6 mån till.

• JL12

Köpte en klänning från Bonprix under första graviditeten (vanlig klänning, inte mamma) och drunknade näst i den. Valde den strl jag brukat köpa på typ H&M/Lindex.

Andra grav köpte jag gravidbyxor genom Bonprix, beställde strl 48. När jag köpte byxor igen efter fl (typ 12 kg smalare, byxor från Lindex) så behövde jag strl 52. Så tror Bonprix storlekar skiljer sig lite från de vanliga affärerna. Eller så är jag kass på att köpa kläder som gravid ;)

• FlitigaLis
    JL12 skrev 2013-06-06 22:52:59 följande:
    Efter min första fl så var gravidbyxorna guld, tog fem månader innan jag tvingade ner mig i vanliga byxor. Ömmade alldeles för mkt i livmodern innan dess. Så satsa på ett par bra byxor iaf, utifall att. Du ska ju trots allt vara gravid sisådär 6 mån till.

jäklar vad jag saknar mina gravbyxor, de va så sköna!
  • Aileen Allannah
    FlitigaLis skrev 2013-06-06 23:00:47 följande:

Haha, spara lite fett på höfterna och magen så kan du ha dem läääänge.

Ts, jag köpte ett par gravidjeans på H&M, och det är mina absolut favoriter, fortfarande såhär tio månader efter förlossningen, men med nervikt mudd nu.
  • JL12
    FlitigaLis skrev 2013-06-06 23:00:47 följande:

Ja verkligen! Som att gå runt i mjukisbyxor men ändå lite mer acceptabelt klädd :D
  • Rani

Köp en bra gravidjeanskjol är mitt tips. Den kan man ha i sommar när det ör varmt och sedan i höst med legging/strumpbyxor under. Brukar finnas på hm. Annars är vanliga tunikor och gravidleggings det bästa. Stora skjortor och empireskurna klänningar också. Jag köpte ganska lite gravidkläder. Överdelar fanns bra vanliga. En gravidkjol och ett par gravidbyxor var dock nödvändigt.

• Flickan och kråkan

Jag har inte använt några gravidkläder den här gången. Väntar barn nummer tre och är i v.38+0. Jag kör lågskuret (byxor) och så någon längre tröja som täcker magen. Har fungerat utmärkt. Jag är rätt liten på alla håll och kanter från start, men går upp "normalt" (+11 kilo nu så hamnar väl på det där 12-kilosmedlet). Skor är dock det jag har fått problem med nu mot slutet. 

• Annelie 76

Ett par t-shirts eller linnen i gravidmodell är också bra att ha. Linnen är oftast lite längre. Då kan man ha dem under saker och slippa oroa sig för att magen sticker fram. I slutet kan det vara svårt att få även vissa gravidkläder att räcka över magen...

• honeydew

Tipsar om HMs gravidjeans för 399 kr. Supersköna, snygga och sitter på plats utan att glida ned. Skulle jag bara köpt ett plagg så skulle det vara detta. Använder vanliga stetchiga linnen och toppar, i lite längre modell. Och många klänningar som är vida i modellen med ett skärp i (eller ja, ovanför) midjan. Kommer att användas sedan med. Ja, kan tipsa om gravidleggings också. Gillar de som är i nåt svart trikå(?)material. HM har för 199 kr, finns även från Mamalicious och Boob. Lite dyrare men så sköna och mycket snyggare är vanliga i bomull.

• Karpalo

Loppis! Jag har bara 3 par mammabyxor o en tröja. Har satsat mer på långa linnen/toppar, tunikor, långklänningar, cardigans. För den som är gravid hela sommaren är det ju ännu enklare då det inte behöver pyltas på så himla mycket! :)

• minerva123

Jag köpte tre par gravidbyxor på HM, använde annars bara vanliga kläder, modet nu är ju ganska tacksamt. Satsade på tunikor, omlottklänningar och långa linnen med öppen skjorta/kavaj över. Mycket av det är användbart efter förlossningen också om man ammar och måste ha lätt access till brösten så att säga.

Mammautbudet är ju tyvärr väldigt begränsat om man inte vill köpa online ( jag gillar att prova kläderna innan jag köper...).

• Rani

Just det...om du bor hyffsat nära Ullaredså kan jag tipsa om deras långa baslinnen för 39kr. De är anledningen till att jag inte behövde köpa några speciella överdelar. Jag hade bara linnen under för att förlänga mina vanliga tröjor.

• Elmiina

Jag har två par mamma byxor från hm i stuprörsmodellen, ett par svarta och ett par rosa i strl 34 som är helt oanvända som jag kan sälja. Och även en svart fin klänning med tillhörande brunt skärp i midjan, strl 36 och helt oanvänd.

Hm hade så lång leveranstid så när plaggen väl kom så var jag redan för stor :/ trist.

Skriv meddelande vid intresse :)

Svar på tråden Jaga mammakläder!