• TRIICANA

    Någon som vet vad detta är? Ögonsjukdom? se bilden

    Någon som vet vad detta kan vara för något? Hon är röd och har tappat päls runt hennes ena öga. Ögonsjukdom? Någon som har sett detta förut?


  • Svar på tråden Någon som vet vad detta är? Ögonsjukdom? se bilden
  • shelbyeleanore

    Ser nästan ut lite som ögoninflammation, vet dock ingenting om kaniner..
    Ring vet och rådfråga :) 

  • Cheerio

    Så där fick mina kaniner också ibland (de var dock svarta så det såg inte lika rött ut men de tappade också håret runt ögat och så rann det jättemycket). Det ser ju ut att vara någon typ av ögoninflammation eller också kan det ju vara att han/hon är lite allergisk mot typ pollen/hö/gräs. Hur länge har du haft kaninen? Min ena kanin fick sådär ibland på våren eller när han fick nytt hö. Vi åkte aldrig in med kaninerna när det blev så utan det läkte ut av sig självt. Brukade dock ibland badda med lite koksaltlösning eller liknande. Mina kaniner blev 10 respektive 11 år (hermeliner) trots flera episoder av sådana problem så det är ju inget dödligt i alla fall. Glad

  • TRIICANA

    tack för svar. åkte aldrig in till vetrinären, men tänkte. de läktes av sig själv. baddade ögat och nu är de borta. dock hörde jag med en uppfödare och de kan vara något dom reagerade på som höet el en ögoninfektion. men nu när de försvann så är allt fint igen :) tack för svar!

Svar på tråden Någon som vet vad detta är? Ögonsjukdom? se bilden