Överreagerar jag?- Ställer in dejter
För ca 6 veckor sedan så träffade jag en jättetrevlig kille, 37 år.
Allt klickade och vi har det jättebra tillsammans när vi ses, vi skrattar, skojjar och har ungefär samma värderingar. Vi båda letar efter en livspartner och därmed också bestämt att vi ska ge 100% för att försöka få det att funka.
Ingenting har egentligen stört mig tills nyligen (i söndags) då vi hade ett tjafs som varade i några dagar om en grej (han gjorde ett stort misstag) vilket i sin tur gjorde att jag backade och inte ville ses mer. Jag tappade tilliten till honom.
När jag växte upp har båda mina föräldrar varit personer som säger mycket men håller lite av vad som lovas, vilket gör att jag alltid söker mig till personer som man kan lita på och som gör vad det säger att de ska göra..det är helt enkelt något som är viktigt för mig.
Denna killen är som sagt jättego, vi vistas ute i stan, på cafeer, parker etc och vi har även stött på hans ex fru och några av hans vänner. Vi åker även kollektivtrafik ibland så han håller mig inte gömd inomhus på något sätt.
Däremot så efter att vi "gjorde slut", så bad och bönade han om att vi ska ge det ett nytt försökt, att försöka bygga upp tilliten igen. Detta samtalet var i onsdags och jag gick efter mycket om och men med på att ge det ett nytt försök.
Igår spenderade vi hela dagen i en park, vi hade det jättebra, sen gick vi till en vinbar och tog ett glas vin innan vi åkte hem till hans lägenhet och käkade. Under tiden vi var på vinbaren så gav han förslaget att vi skulle spendera eftermiddagen tillsammans idag på fredag. Han sa att han hade tvätten på morgonen, ett läkarbesök strax innan lunch och sen träffa en kompis på kvällen. Han sa också att han kunde komma förbi och plocka upp mig efter sitt läkarbesök. I går kväll när han körde mig hem bekräftade han igen om jag ville ses, vilket jag tyckte var bestämt så inga problem med det. I och med att jag bestämt med honom gör jag inte upp några andra planer så jag säger ofta nej till andra som vill ses om de frågar efter att jag redan bestämt något.
I morse fick jag ett glatt SMS där det stod "God morgon! Vi kan väl ses imorgon istället så det inte blir så tajt med tid, så kan vi spendera hela dagen tillsammans istället".
Detta gör mig tokig. Jag blir galen av människor som inte kan planera och tänka före och istället ställer in dejter som de själva har bett om.
Jag vet inte hur jag ska tackla detta, det har hänt ganska många gånger innan med samma kille och jag blir lika besviken varenda gång jag får ett sånt SMS, det sitter som djupa spår i mig.
Överreagerar jag trots att det är så otroligt viktigt för mig? Hur hanterar ni inställda dejter?