• Ensam mamma

Ensamstående i Huddinge

Hej! Jag är ensamstående till en flicka som är snart 5 år. Vill höra lite hur andra har det?? Hennes pappa finns knappt med i bilden.

• Svar på tråden Ensamstående i Huddinge
  • Alex771977

Själv så blir jag snart ensam med tre små tjejer. Och det är riktigt nervöst. Sambon har ny lägenhet, och håller på med flytt. Jag har gått med i makalösa föräldrar, tror det blir riktigt kul. Vore skönt att träffa andra i samma sitts. Inge bra svar på din fråga men men. Jag får återkomma sen när det gått en tid för att tala om hur det gått.

• Ensam mamma

Makalösa föräldrar vad e det?? Oj tre stycken. Hur gamla e de?? Det kommer att gå bra. Lycka till

• Alex771977

Sök på makalösa föräldrar, vet inte vad man ska säga. Men det är en förening till för ensamstående. Tanken är att barn till ensamstående ska ha samma förutsättningar som i den traditionella kärnfamiljen. Dom hittar på div aktiviteter osv, mina tjejer är 7, 5 och 3.

• Ensam mamma

Okej. Finns det i alla kommuner då?? Du fick barn tätt:) min tjej är 5 snart i sommar. Har varit ensamstående i snart ett år.

• Alex771977

Jo dom kom tätt, men minstingen visste vi inget om förän vecka 20. Så de blev en liten överaskning, Makalösa föräldrar finns överallt i Sverige. Bodde du i Huddinge? Själv är jag uppväxt i Skogås.

• Ensam mamma

Ja jag bor i Huddinge sen 5 år tillbaka. Är uppvuxen i Nacka. Bor du i Skogås?? Kollade lite på makalösa föräldrar de fanns i Sthlm och att man kan träffa andra i samma sits. Har ni delad vårdnad??

• Alex771977

Jag bor i Västerås, men uppväxt i Skogås. Har bott i Västerås i ca 8 år nu. Vi kommer att ha barnen varannan vecka är det tänkt, men man får väll kolla lite med barnen hur det känns för dom innan man bestämmer sig helt. Sambon har eget boende redan och är på g att flytta, och jag bor kvar i huset i väntan på att få det sålt. Allt är ganska nytt, så man är ju som sagt lite nervös över hela situationen. Man hoppas ju att barnen får det bra. Man vart ganska glad när man hittade makalösa föräldrar, tror det kan vara bra för både barn och en själv.

• Ensam mamma

Ja det är en omställning helt klart. Bättre för barnen att se både föräldrarna glada än att leva tillsammans med bråk och ledsna föräldrar. Hur kom det sig att du flyttade till Västerås???

• Alex771977

Flyttade hit pga kärleken. Träffade mitt ex genom en bekant som flyttade till Västerås tidigare. Tog tjänsteledigt ett år från mitt jobb i Stockholm, och pluggade ett år. Fick sen jobb här. Men åker till Stockholm då och då för att hälsa på bekanta och familj osv.

• Ensam mamma

Jaha ja. Själv har jag aldrig lämnat Sthlm , verkar läskigt. Är för feg:) på onsdag ska exet ta med våran dotter till Finland. Känns jobbigt att inte träffa henne på 2 veckor. Bara andra gången vi är ifrån varann så pass länge.

• Alex771977

TVÅ VECKOR oj jag börjar länkta efter en dag på jobbet. Även om man många gånger kan känna att skulle kunna vara borta i ett år för att få lite egen tid. Ja två veckor det blir tufft, du får passa på att göra något på egen hand. Det kan kanske behövas.

• Ensam mamma

Ja det går säkert bra ska själv resa då så då känns det nog bättre än att bara va hemma. Passa på att njuta av lugnet:) det behövs.

Svar på tråden Ensamstående i Huddinge