Alla ni som har kopparspiral
Hej!
Är bara nyfiken på det här med kopparspiralens (eventuella) biverkningar. Självklart är undersökningen högst ovetenskaplig :) men ämnet ligger mig varmt om hjärtat då jag själv drabbats av så kallad kopparförgiftning av - bland annat - min spiral (ja vad jag tror själv då). Är intresserad av att se hur andra kopparspiralanvändare upplever sina (eventuella) biverkningar. De tre översta ("inga biverkningar alls" + "kraftigare o längre blödningar" + "spottings") hör till de vanligare vad jag har förstått, och efter dem följer symptom som alla vanligen kopplas till så kallad kopparförgiftning. För mig var sambandet självklart, då jag satte in en spiral i januari - utvecklade symptom efter några veckor, tog ut spiralen i maj och var mer eller mindre symptomfri redan efter en vecka. Jag är övertygad om att det här är något som många lider av men inte riktigt ser sambandet. Kopparspiraler sägs ju vara "ofarliga" och bara verka lokalt... Jag har av egen erfarenhet förstått att så inte är fallet. (PM:a mig gärna för länktips om du känner dig drabbad!)
Tack alla ni som hjälper till och svarar!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-07 14:06
Aj då... det gick visst inte att välja flera alternativ!!! Ok då får jag be er att välja ett i mängden då.... vad synd... Men välj något som du tycker varit representativt för hur du upplevt tiden med kopparspiral då kanske... TACK!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-14 14:25
JAG UPPMANAR ALLA KOPPARSPIRALBÄRARE ATT LÄSA MIN ANDRA TRÅD I ÄMNET HÄR:
www.familjeliv.se/Forum-15-317/m70130941.html
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-14 13:31
Gärna fler erfarenheter!