• Anonym (Fan!)

Drack vatten innan graviditetstest. Ogiltigt svar?

Är på dag ÄL+16. Mensen skulle ha kommit igår. Kissade runt kl 23 igår och drack inte speciellt mycket under kvällen. Drack 2 dl vatten  6.30 imorse och tog testet kl 8 imorse. Sabbade den mängden vatten testet så att det inte går att lita på nu? Att det spädde ut urinet för mycket? Kissade en normal mängd kan man väl kalla det och inte överdrivet mycket. Testade med cb digital.

• Svar på tråden Drack vatten innan graviditetstest. Ogiltigt svar?
  • Alby

Nä det ska vara giltigt, var det ditt morgonurin du testade på?

• Anonym (.)

2 dl spelar ingen roll alls.

• Anonym (Fan!)

Det var första gången jag kissade sen runt kl 22-23 igår så ja det var morgonurin. Jag kände mig inte det minsta kissnödig när jag vaknade vid 6.30 så jag trodde att jag inte skulle ha tillräckligt med urin att testa plus att jag var så väldigt törstig så jag drack 2 dl vatten. Sen efter testet kom jag på att det kanske blev för utspätt för att ge rätt svar.

Så kissade igår senast kl 23. Drack vatten 6.30 och kissade 8.

Även om ni andra har samma svar att ge som dom två första får ni gärna fortsätta svara för jag har panik att det är fel svar och ju fler som svarar ju bättre för mitt sinne.

• Anonym (?)

Men var det positivt test?

• amanda h

Du kan testa närsomhelst på dygnet när du gått över bim. När jag plussade med min andra son var det 4 dagar innan förväntad mens och det var på kvällen. Så ja, du kan lita på testet.

• Anonym (.)
    Anonym (Fan!) skrev 2013-06-07 14:41:17 följande:
    Det var första gången jag kissade sen runt kl 22-23 igår så ja det var morgonurin. Jag kände mig inte det minsta kissnödig när jag vaknade vid 6.30 så jag trodde att jag inte skulle ha tillräckligt med urin att testa plus att jag var så väldigt törstig så jag drack 2 dl vatten. Sen efter testet kom jag på att det kanske blev för utspätt för att ge rätt svar.

Så kissade igår senast kl 23. Drack vatten 6.30 och kissade 8.

Även om ni andra har samma svar att ge som dom två första får ni gärna fortsätta svara för jag har panik att det är fel svar och ju fler som svarar ju bättre för mitt sinne.
    2 dl gör ingen skillnad alls. Jag tror inte att det spelar någon roll vad någon skriver till dig, för du kommer att känna dig osäker på testresultaten oavsett. Gör ett till test imorgon. Hoppas att du får resultatet du vill ha!
  • Anonym (giltigt)

Om man läser i bipacksedeln till testen så står det att om man testar dagen för väntad mens eller senare så är svaret 99.9 % säkert. 

2 dl vatten 1.5 h före testet gjorts ska inte ha någon betydelse!

• Anonym (Fan!)

Testet var negativt och jag vill att det ska vara negativt också. Mensen skulle ha kommit igår. Jag testade i tisdags också före mensen skulle komma och den var också negativ. Det var ungefär Äl+13. Har ett till test som jag ska ta nästa vecka om jag inte får mensen nu. Kan mensen inte bara komma nu?

Stämmer det att cb digital inte är lika känsliga som vanliga plus och minus test?

• Anonym (M)
    Anonym (Fan!) skrev 2013-06-07 15:00:12 följande:
    Testet var negativt och jag vill att det ska vara negativt också. Mensen skulle ha kommit igår. Jag testade i tisdags också före mensen skulle komma och den var också negativ. Det var ungefär Äl+13. Har ett till test som jag ska ta nästa vecka om jag inte får mensen nu. Kan mensen inte bara komma nu?

Stämmer det att cb digital inte är lika känsliga som vanliga plus och minus test?
    Har du tagit ett dagen efter-piller? I så fall kan det vara det som har rubbat mensen lite.
  • Anonym (Fan!)
    Anonym (M) skrev 2013-06-07 16:12:17 följande:
    Har du tagit ett dagen efter-piller? I så fall kan det vara det som har rubbat mensen lite.
    Har inte tagit ett dagen efter-piller och mensen är 2 dagar sen nu.
  • Anonym (Fan!)
    mteriksson skrev 2013-06-07 22:57:12 följande:
    det digitala testet är känsligare!
    Så det betyder att det skulle ge utslag tidigare än ett plus och minus test? Digitalt är bättre med andra ord? Vad tror du om att jag spädde ut urinet med vattnet? Fan vad dumt av mig att dricka! Skrikandes
  • Alby

Digitala är mycket bättre och känsligare och det är klart att man kan dricka vatten innan man tar testet. Det ändrar inte hcg-hormonerna. Och din mens är antagligen sen för att du tänker på den så mycket. Om du är så orolig för graviditet gå då till vårdcentralen och be dem tar ett blodprov, det visar hcg-hormonerna bäst.

• Anonym (Fan!)
    Alby skrev 2013-06-07 23:19:05 följande:
    Digitala är mycket bättre och känsligare och det är klart att man kan dricka vatten innan man tar testet. Det ändrar inte hcg-hormonerna. Och din mens är antagligen sen för att du tänker på den så mycket. Om du är så orolig för graviditet gå då till vårdcentralen och be dem tar ett blodprov, det visar hcg-hormonerna bäst.
    Det låter ju bra om det skulle stämma. Jag funderade på att om jag hade kissat 1 dl utan att dricka vattnet så blev det ju 3 dl efter att jag drack och då kanske hcg späddes ut så mycket att det inte gav utslag? Kanske tänker jag för mycket? Det står väl att koncentrerad urin är bättre nånstans och att morgonurin är att föredra därför? Hoppas mensen kommer snart innan jag får total panik.

Svar på tråden Drack vatten innan graviditetstest. Ogiltigt svar?