• Anonym (inrevagel)

Hur får jag bort en INRE vagel??? haft den så länge :(

hej
    för ca 2 månader sedan så fick jag en inre vagel (igen), pga stress o dålig sömn gissar jag. Stress och sömnproblem har jag fortfarande med litet barn som inte vill sova på natten.

IALLAFALL, jag stör mig på denhär bölden som finns nu, vill gärna få bort den. Inre vagel är alltså inte en "finne" som sitter på ögonlockskanten, utan är innanför ögonlocket så det ser bara ut som en liten böld så att säga. Har haft dessa tidigare men det brukar försvinna efter en månad. Men inte nu. har dessutom fått på andra ögat också nu men på nedre sidan.

Hur får jag bort den?? Bara ögonskölj eller?

Har dessutom varit utomlands i ett par månader och kommer tillbaka om en månad till sverige, och vill inte se såhär förstörd ut så att det första folk påpekar är min vagel!
    Spec min far är sådan som alltid tror att om man har fått en vagel så är man olycklig,ohälsosam osv.

• Svar på tråden Hur får jag bort en INRE vagel??? haft den så länge :(
  • Fia 28

Vaglar får man ofta för att ögonen är torra, så försök droppa med smörjande ögondroppar eller vita-pos salva.

• dollface85

Så svårt är det inte. åk in till närmaste ögonakut där får du droppar som har antibiotika i sig. att du har haft den en längre tid visar på att det är baktriell vagel eller virus vagel. vill du inte åka in till akuten beställ tid hos din vc och tala med de där.

• Anonym (inrevagel)

Tack så mycket! :)
    Ska fixa det snarast då, hoppas mina ögon snart blir bra Solig

• ooemilyoo

Jag har en på ögonlocket som växer, och nu börjat göra ont..:( är ganska stressad och mycke har hänt runt mig senaste 6 månaderna.. Är det verkligen pg sv det!?!:(

• Anonym (depp)
    ooemilyoo skrev 2013-06-12 04:55:45 följande:
    Jag har en på ögonlocket som växer, och nu börjat göra ont..:( är ganska stressad och mycke har hänt runt mig senaste 6 månaderna.. Är det verkligen pg sv det!?!:(
    Samma för mig! Har bytt jobb och vantrivs så vansinnigt, och livet i övrigt orkar jag därmed inte med som jag brukar. Orkar tex inte träna, städa ordentligt osv. Och så fick jag en vagel. Även min sitter på insidan av ögonlocket och ja, jag har lite torra ögon vad nu det kan bero på. För några veckor sedan var den stor och inflammerad och jag sökte låkare. De sa att det går över av sig själv och inflammationen la sig men vageln är kvar så jag antar att den kan svullna upp igen? 
Svar på tråden Hur får jag bort en INRE vagel??? haft den så länge :(