• Anonym (Undrande)

Är detta normalt att skicka till sitt Ex?

Är detta ett normalt mail att skicka till sitt ex när man säger att man älskar någon annan?

Till min själsfrände..

Om man tänker på allt som vi har upplevt under alla år vi känt varandra, så blir man lätt nostalgisk och tårögd.

Det har varit kämpigt men kärleken har gjort att vi har klarat i genom alla hinder och helveten på vägen.

Jag skriver detta för att jag vet att du väntar på mig, att jag ska komma tillbaka till din famn och vara din igen.

Jag har så mycket känslor inom mig, men jag känner att det är inte rätt att du ska vänta på något som vi inte vet. Det känns som jag håller dig tillbaka och det, älskade vän vill jag inte.

Ingen vet något om framtiden och man kan inte vänta på att det ska hända..

Snälla, lev livet ta vara på det. Skaffa dig fler guldkorn i vardagen :)

Jag vet att du finns där för mig och är tacksam för att du och jag kan umgås som nära vänner och det är det jag behöver. en nära vän nu när allt är tufft.

Kunna ha mysiga kökskvällar.

En som man kan ringa dygnet runt. En som finns där resten av mitt liv.. en själsfrände

Det kommer att vara tufft ett bra tag eftersom jag inte vet om och när jag blir fri alla bekymmer.

Du är en underbar förälder och en otroligt fin människa. tacksam jag har dig i mitt liv. Jag vill dig allt väl här i livet.
    Hade varit lättare  om jag bara hade skrivit till dig och sagt att jag inte älskar dig, men då hade jag skrivit den största lögnen i världshistorien. Jag kan inte ljuga.Jag kommer att genomföra skiljsmässan.

Sen får livet fortsätta spela sitt spratt på oss, vem vet vad den har i görningen.

Älskar dig

Din vän för alltid.

(Den sista som ger upp är hoppet)

• Svar på tråden Är detta normalt att skicka till sitt Ex?
  • Ramborg

Förvirrat. Skicka det inte.

Antingen skiljer du dig eller inte. Inget sånt här trams mittemellan. "Jag älskar dig och vill att du ska vänta på mig tills jag har rett ut mitt förvirrade känsloliv, men för att jag ska känna mig som en bättre människa skriver jag det här brevet som förhoppningsvis kommer göra att du väntar på mig men utan att jag har bett dig om det."

Har du fått brevet så strunta i människan som skrivit det. Det är bara till för att lätta dennes eget samvete. Dumheter säger jag.

42.
  • Anonym (Skumt)

Låter som någon som försöker göra slut men som proppat sig full av extacy.

• Anonym (N)

Jag tycker det var ett fint brev och jag skrev ungefär samma till mitt ex en gång i tiden. Han eller hon älskar dig fortfarande bara inte på rätt sätt. Det är jobbigt att såra någon man älskar och personen vill att du ska veta att du är viktig.

• Anonym (Undrande)

Meddelandet har skickats till ett ex från nån som är i en ny relation som den säger sig älska.

• Anonym (Undrande)

Meddelandet har skickats till ett ex från nån som är i en ny relation som den säger sig älska.

• cazh82

Din snubbe har skickat det där till sitt ex om jag förstår det rätt? Egentligen ingenting konstigt att skriva, men ingenting som man som ny partner vill läsa. Hur kom du över det här brevet/mailet?

• Anonym (Undrande)
    cazh82 skrev 2013-06-07 15:46:16 följande:
    Din snubbe har skickat det där till sitt ex om jag förstår det rätt? Egentligen ingenting konstigt att skriva, men ingenting som man som ny partner vill läsa. Hur kom du över det här brevet/mailet?
    Fick det till mig.
  • Mariana 580

Antingen ser du det - för vad det är - eller så vill du ha ensamrätt på all kärlek och omtanke.

Någon man har barn med är förhoppningsvis en person som betyder massor för en. Någon som man gått igenom saker med och som har ett beståeende intryck i själen.

Jag tror ingen här säger emot mig när jag säger att alla hoppas på att om två föräldrar skiljs - så är det bästa att man kan vara vänner - både för barnens del och som föräldrar i uppfostran och livet som ligger framför.

Visst jag kan hålla med om att brevet är ett känslosamt sätt att be någon släppa den romantiska delen - men att samtidigt behålla den delen som är viktig.

Brevet va inte för dina ögon - det är deras relation den handlar om. Har du nu fått det -så har du nog fråågor - han verkar vara verbal nog för att kunna förklara för dig hur ER relation står i känslor och betydelse.

Han talar om det förflutna - med värme . Men du kan fråga honom hur han ser på framtiden - för den innefattar dig.

Lycka till!

• Anonym (Undrande)

Finns mer. Kommer mer sen. Ifrågasätter inte känslor. Utan engagemang för framtiden.

Är det normalt att skicka porrfilmer och svartsjukt lägga sig i exets nya relationer.

Skicka mer snart.

Svar på tråden Är detta normalt att skicka till sitt Ex?