• Äldre 7 Jun 17:15
    6642 visningar
    3 svar
    3
    6642

    jävla skit - ägglossning trots nedreglering? ÄD om en vecka drygt.

    Hjälp mig!

    Är på g att göra ÄD utomlands. Det är en dyr behandling och en dyr resa. Eftersom vi synkar med donatorn måste vi också vara i landet 10 dagar.

    Under hela behandlingen har kroppen kört sitt eget race. Började blöda mer än en vecka innan p-piller stoppet. Och när jag slutade med pillren slutade blödningen ist för att starta. Skulle ju börja äta progynon på blödardag 2. Gjorde vul och slemhinnan var supertunn och det såg bra ut iaf så det vara bara att börja knapra progynonen. Inga cystor (äggblåsor?) syntes heller på vul. Nu på vul 10 dagar senare hittar de sn cysta på 16 mm på ena äggstocken. Kliniken i sverige tänker att det inte borde vara problem för slemhinnan är jättefint uppbyggd.

    Kliniken utomlands svarade bara på infot att jag ska blodprov på måndag. Nu blir jag SKITRÄDD. Vad fan är det med kroppen som bara kör sitt eget race trots medicin. Är det kört nu? Vad betyder det här? Kan jag bara ha ägglossat när jag ätit p-piller i fem veckor och sedan gått på progynon? Har man äl då?

    Hjälp! 

  • Svar på tråden jävla skit - ägglossning trots nedreglering? ÄD om en vecka drygt.
  • Äldre 27 Sep 13:36
    #1

    Kan du inte ringa någon läkare här i landet och bara rådfråga? Någon måste ju kunna svara dina frågor. Kan bara tänka mig in i situationen. Jag hoppas att det går bra för dig!

  • Äldre 3 Oct 20:07
    #2
    Jojjo77 skrev 2013-09-27 13:36:42 följande:
    Kan du inte ringa någon läkare här i landet och bara rådfråga? Någon måste ju kunna svara dina frågor. Kan bara tänka mig in i situationen. Jag hoppas att det går bra för dig!
    tack för omtanken!

    Dock var det i juni och det gick åt fanders! 
  • Äldre 3 Oct 21:24
    #3

    Jag såg efter att jag skrivit att det var länge sen. Sorry. Tråkigt att höra att det inte gick vägen...

Svar på tråden jävla skit - ägglossning trots nedreglering? ÄD om en vecka drygt.