Ni som inte håller tider är SÅÅ respektlösa!
Jag blir bara så irriterad! Hur tänker ni som alltid är sena till uppbokade, tidsbestämda träffar??
En av mina vänner är helt otrolig och hon är JÄMT sen och har alltid varit. Jag har försökt att sluta irritera mig och försöker själv att låtsas som att tiden är bokad 20 minuter senare än vad vi egentligen sagt, för jag blir bara trött om jag får stå och vänta...
Däremot så har vi nu båda två barn och nu är även MIN tid lika viktig, dvs kommer hon sent så är det tid som jag rullar tummarna och kunde haft ihop med min familj. (Ni småbarnsfamiljer vet ju själva hur ont om tid man ofta har tillsammans) Jag säger inget om att det kan bli lite knasigt med tiden när man står med en nyfödd och inte riktigt kommit in i rutiner, men hennes barn är nu två år gammalt. Sist vi skulle ses så kom hon 2½ timme sent!
Det blir hur jobbigt som helst för mig då jag har två barn i helt olika åldrar där jag varje, varje gång ska anpassa mig efter henne och hennes barn.
Jag vet inte hur jag ska angripa detta, men jag känner att jag måste ta upp det med henne. Hittills har jag bara svalt min irritation och godtagit ursäkten med att tänka att det kan ju ibland bli lite galet. Men jag har insett att det aldrig kommer att bli någon ändring om jag inte sätter ner foten. Det roliga är att hon arbetar på SJ, dvs hon MÅSTE alltid hålla tiden till jobbet eftersom tågen inte väntar. DET klarar hon minsann. Är jag och min tid mindre viktig då, eller hur tänker man??
Ursäkta för ett osammanhängande inlägg, men jag behövde bara skriva av mig lite och kanske få nån input från någon som resonerar som min vän.