• Anonym (äggstocken)

Smärta i äggstock

Hej.

Jag har i någon dag fått smärta till höger låångt ner i magen. Eller magen och magen, ungefär ovanför blygdbenet på höger sidan. Där äggstocken sitter (tror jag) är lite osäker på vart dom sitter.

Men när jag trycker lite gör det ont. Det kan ila efteråt. Och som det hugger lite. Bara på höger sida.

Har urinvägsinfektion också. Tar tabletter för det.

Inga andra symtom mer än smärta när jag trycker lite. Även ibland om jag inte trycker. Urinträngningar/urinväginfektion.

Någon som vet vad det kan vara? Är ganska hypokondrisk så är så himla rädd för typ äggstockscancer eller något sådant farligt.. :(

• Svar på tråden Smärta i äggstock
  • Anonym (äggstocken)
    Anonym (äggstocken) skrev 2013-06-08 00:43:10 följande:
    Hej.

Jag har i någon dag fått smärta till höger låångt ner i magen. Eller magen och magen, ungefär ovanför blygdbenet på höger sidan. Där äggstocken sitter (tror jag) är lite osäker på vart dom sitter.

Men när jag trycker lite gör det ont. Det kan ila efteråt. Och som det hugger lite. Bara på höger sida.

Har urinvägsinfektion också. Tar tabletter för det.

Inga andra symtom mer än smärta när jag trycker lite. Även ibland om jag inte trycker. Urinträngningar/urinväginfektion.

Någon som vet vad det kan vara? Är ganska hypokondrisk så är så himla rädd för typ äggstockscancer eller något sådant farligt.. :(
    Smärtan går även bakåt ryggen lite..
  • Anonym (äggstocken)
    barajag01 skrev 2013-06-08 00:44:24 följande:
    Ägglossning?
    Ja kan ju vara..

Men har det såhär lite från och till. Har dock aldrig tänkt på om det hänger ihop med när jag har ägglossning (har dålig koll på det).
  • Anonym (äggstocken)

Även när jag drar in magen ibland känns det som kramp bara på höger sida på samma ställe som det gör ont när jag trycker lite.

• Anonym (Elli)

Jag kan också få så ibland. Endast i en äggstock. Tror som ovan att de är ägglossning, jag har iallafall kopplat ihop de med det. Men visst, de är en annan slags smärta. Om de blir värre, kraftig smärta bör du nog söka vård el sjukvårdsupplysningen. Har även tänkt ibland om jag haft cysta, för de har känns så lustigt, men de är ju oftast ofarligt o isf går bort av sig själv. Hoppas inte att jag gjorde dig mer orolig, utan mer klar i tänkandet :) kram

• Anonym (Elli)

Förresten, har de blivit värre under dagen/kvällen?

• Anonym (äggstocken)
    Anonym (Elli) skrev 2013-06-08 00:52:03 följande:
    Förresten, har de blivit värre under dagen/kvällen?
    Nej det har det inte. Jag har haft såhär innan också, det blir aldrig värre utan håller sig på samma "nivå" hela tiden för att sedan försvinna.

Har inte det alltid men lite då och då. Har också tänkt på cysta!

Även på blindtarm men har redan varit hos en läkare för det som kände o klämde men inget fel där.
  • Anonym (Elli)

Nä då så :) då behöver du inte vara orolig. Förra veckan Googleade jag just på detta, för jag blev ju själv lite fundersam.. Inte som mensvärk, en tydlig punkt smärta liksom... Hoppas de går över snart

• Anonym (äggstocken)

Ja hoppas det iallafall!

Det gör dock ondare när jag kissar.

Svar på tråden Smärta i äggstock