Barnlangtan skrev 2013-06-08 16:13:16 följande:
Jag är också äldre än dig, men upplevt samma problematik med självskadebeteende i ungefär 10 år. Idag är jag så gott som fri från det beteendet.
Som några andra skrivit så rekommenderar jag dig att ha en bolero (finns hur många snygga som helst) eller rent av sminka över ärren. Jag visade aldrig mina ärr när jag självskadade, för det mesta hade jag långärmat eller så hade jag breda armband och sminkade över det som inte armbanden täckte.
Idag har ärren blekts bort ganska mycket, men om man tittar på mina armar så ser man att jag haft ett självskadebeteende. Idag går jag med kortärmat, just för att ärren inte syns så mycket längre. De flesta personer jag träffar på stirrar ju inte på mina armar så jag tror inte de syns så tydligt. Alla ärr bleks mer eller mindre, men det tar några år. Om du inte skurit dig så djupt kommer du troligen inte ha kvar några ärr överhuvudtaget.
Om det är något du undrar över så får du gärna inboxa mig. Jag har mycket erfarenhet från båda sidorna; från att ha varit patient står jag nu som personal.
Bra att du är fri från det. Självskade beteende är det värsta jag gjort i hela mitt liv.. Men nu är jag iallafall några erfaranheter rikare...
Jag hittar dock inga snygga bolero :/ men jag tror jag ska försöka sminka över dom. Jag har för det mesta långärmat, sällan kortärmat.. om jag har kortärmat så tänker jag på att inte visa dom. Mina ärr är ju texter som går över hela handlederna så de är svårt att täcka med armband..
Skönt att veta att det bleks bort ganska mycket! Åh, va skönt att veta att dom kan gå bort helt.. mina är är ungefär 2-3 millimeter djupa och är inåtbuktade.. Texter som ''YOLO'' FAN'' OCH ''HELVETE'' står skrivet på vänster arm och på höger arm står det: ''I HATE MYSELF'' OCH ''LONELY'' allt tår skrivet med stora bokstäver och täcket hela handlederna till armvecket.