• Mammas V

vill ha en sleeve

vill ha en sleeve...en halv sådan. 

De tatueringar ja har, de har ja gillat eller vart klockrena...men nu blev de så J*VLA svårt!!!!

Ja har inga specialla hobbys el nåt..vet inte hur ja ska sätta ihop nåt...de ja har på bilden, går de lite hand i hand?

vill ha de i svartgrått som rosen, som porträtt. Sen vill ja ha schackpjäser o även ess för min pappa.
    rosor o kanske körsbärsblommor.
    tro kopp o kärlek bara för att
    leopard för ja älskar de
    diamant för styrka
    o tassar för jag är besatt av djur,,,

kanske några fjärilar?

ja har stora armar...iförsig mest fett som ska bort..haha..nä men har stora armar ändå så allt borde få plats...vill att de ska vara riktigt vackert men ändå lite attityd...men vet inte hur jag ska få fram de

• Svar på tråden vill ha en sleeve
  • Thotis90

Jag vill göra en sleeve på en arm som jag redan har två tatueringar på (två sammanhängande rosor och en text. Texten vill jag göra en cover-up på då jag känner att jag valt fel placering samt typsnitt). Jag vill ha någonting som har med djur och natur att göra, någonting som passar ihop med mina rosor, så att det blir sammanhängande motiv.

Av de motiv som du visar så gillar jag endast den med leopardfläckar.  Jag ser inte hur du skall kunna få en sleeve av resten av motiven. Prata med en tatuerare och se om det är möjligt.

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Lilia

De röda blommorna och tassarna var jättefina! Och tigerränderna var bland det häftigaste jag har sett. Resten var inte min smak.

• Mammas V

allt ska ja va i samma stil. ska ju lixom inte ha ett guldkors men ja gilla dsignen. de ska bilda ett tro hopp kärlek symbol ihop...vad ni inte gillar bryr ja mig inte om. schackpjäserna o korten älskar ja mest för de är de första ja tänker på när de är min papppa. leopard ränderna va mest jag. sen om ni inte tycker de hänger ihop har ja ett problem..

hur får ja de o hänga ihop då? ja vet nte hur ja ska göra el tänka  

• Flisan79

Du tar dessa idéer och går till en tatuerare. Låt tatueraren rita upp något.

• Thotis90
    Flisan79 skrev 2013-06-09 09:26:56 följande:
    Du tar dessa idéer och går till en tatuerare. Låt tatueraren rita upp något.
  • MeNoLike

Jag har sleeve från uppepå axeln till armvecket.
    Jag tycker inte att du ska göra exakt de bilderna som du lagt ut. Men du kan gott visa tatueraren dem och att han/hon går något i liknande stil som du gillar. Tatueraren kommer att kunna binda ihop dessa bra och föreslå saker.
    Gå till en riktig studio

• Mammas V

ja ska gå till han ja brukar...men ja känner att ja vill ha lte mer kött på benen. 

Grejen är att ja är så störd, ena dagen älskar ja vackra rosor, fjärilar o gulle gull. Just därför vill ja ha de som porträttstuk. Men så har ja en sån ilsken sida, o där kommer de in med taggar på rosorna, mörkt, leopard rivmärken o bara...mer attityd.

så med andra ord vill ja ha en vacker tatuering med en jävla twist o ja vet själv inte hur ja riktigt ska ha de än...
    fortsätter kika o har ni tips så tas de tacksamt emot

här är lite blomsorter ja funderar på: haha o ni ser den splittrade typen ja är

• Thotis90

Du kanske skulle kunna göra så att du väljer ett fint motiv (gullegull, som du kallar det) och väljer hårda färger? På så sätt får det fina ändå en twist.

• Flisan79

Jag tycker det låter som en kul utmaning. Jag hade nog valt att göra tatueringen lite som en spegel. En halvan mjuk och andra hård med en snygg övergång.

• Flisan79

Alltså om vi tänker att basen är en "skalle" så är halva hård och kall (riktig dödskalle) och på andra sidan kanske ett vackert ansikte. Runt om på ena sidan är det "hårda", "tuffa" saker och på den andra mjuka saker. Det som hamnar i övergången blir hård på ena sidan och mjuk på andra.

Kanske använder detta som utmaning till min portfolio

• Mammas V

Oh tack hörrni

haha ja utmaning är de minsan...jag är ju jag o jag gillar de ja gillar. men jag har två helt olika sidor. jag hittar minst 4 olika blommor, o 17 andra saker ja vill ha med för i tillfredställa mina humör...haha.

ska ta till mif de ni skrev, jag har fastnat lite för vackra rosor med mörka blad och mycke taggar...men ja vet inte varför för ja är egentligen inte så förtjust i rosor...haha

vill ha en ganska soft o luftig arm. mycke grått o kanske nån mer färg.. 

• spelin

Kul med halfsleeve, har jag med. :)
    Håller med Flisan79, gå till en tatuerare - de kan hjälpa dig binda ihop detta till nåt snyggt. Det är jättebra att du har många alternativ och idéer, även om du inte vet hur du ska få ihop det. Men det är ju tatuerarens jobb! Det tips jag vill ge är att jag tror inte du kommer kunna ha ALLA dina bilder med i tatueringen. Det blir för mkt, för plottrigt. Det är snyggare att välja 2-3 saker och ha ett tema som hänger ihop. Skulle det varit jag skulle jag baserat på blommor (av samma sort) och tex symbolerna för tro hopp och kärlek hopbundna på nåt sätt. Det är förhoppningsvis nåt du kan stå för hela livet och trivs med, även om smaken/personligheten pendlar. Men jag älskar ju färg! Har själv en färggrann sak baserat på rosa (blommor), grönt (blad) och guld samt silver. Och det förslag jag gav tror jag själv är snyggast i färg. 

Lycka till, uppdatera gärna när du bestämt dig och sen det färdiga resultatet! :) 

Svar på tråden vill ha en sleeve