Reflux eller Pylorusstenos
Hej! Min dotter på 8 månader har sedan födseln kräkts mycket vilket har lett till dålig viktuppgång. Vi fick remiss till sjukhuset och efter mycket om och men ordinerades hon nexium och movicol då hon lätt blir förstoppad. Efter att kollat runt lite så var jag övertygad om att det var reflux men nu så börjar jag undra om det kan vara Pylorusstenos då hon inte bara kräks upp tusen gånger efter varje måltid utan hon kan ex äta välling vid 7.00 sedan 3 timmar senare när det är dags för nästa mål så kan hon fortfarande kräkas upp välling dvs att vällingen inte gått vidare till tarmen, det kan väl inte vara normalt.
Den längsta tid som hon behållt mat i magsäcken som jag märkt är ca timmar. Detta vet jag då jag gett henne broccolipure runt 11 och vid 16 tiden så kräktes hon broccoli. Någon som har erfarenhet av detta. Börjar bli rikigt trött på att gå runt med spyor hela tiden, ha nedspydda möbler och ha en dotter som såklart inte kan tycka det är roligt heller.
Hon har inte allergi då vi provat mjölkfritt i några månader när hon var yngre men det hjälpte inte heller.