• Anonym (Ybbis­)
    Äldre 8 Jun 22:57
    1608 visningar
    4 svar
    4
    1608

    Någon annan med Ashermans eller knappt någon mens?

    Är det någon här som har Ashermans? Gynekologen säger efter en hysteroskopi att jag inte har det men jag har i princip ingen mens alls att prata om. Några droppar blod per mens är allt. Hur fick ni er diagnos? Ni som också blöder ytterst lite vad har ni för diagnoser? Det är extremt deprimerande för mig att få mens eftersom att jag blöder så otroligt lite att det knappt kan kallas mens. Ni andra med liten mängd mens får gärna berätta om era erfarenheter och vad som har hjälpt er.

  • Svar på tråden Någon annan med Ashermans eller knappt någon mens?
  • Anonym (gamma­l tråd)
    Äldre 9 Jun 10:24
    #1

    Hittade en gammal tråd, du kanske kan få napp där? www.familjeliv.se/Forum-7-132/m50855748.html

  • Anonym (ingen alls)
    Äldre 9 Jun 10:30
    #2

    jag vet precis hur det känns. jag har ingen mens alls. Jag har gått på utredning men inte fått något namn på mitt fel. Det jag vet är att jag har väldogt låga hormoner vilket gör att jag varken får mens eller ägglossning. Det var väldigt jobbigt när vi bestämde oss för att skaffa barn. Men det gick ändå :) har världens finaste son nu.

    Dock önskar jag och hoppas på mens varje gång jag har lite ont i magen eller så... har aldrig haft mens "på riktigt"...

  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 4 Sep 15:08
    #3
    Anonym (Ybbis) skrev 2013-06-08 22:57:53 följande:

    Är det någon här som har Ashermans? Gynekologen säger efter en hysteroskopi att jag inte har det men jag har i princip ingen mens alls att prata om. Några droppar blod per mens är allt. Hur fick ni er diagnos? Ni som också blöder ytterst lite vad har ni för diagnoser? Det är extremt deprimerande för mig att få mens eftersom att jag blöder så otroligt lite att det knappt kan kallas mens. Ni andra med liten mängd mens får gärna berätta om era erfarenheter och vad som har hjälpt er.


    Har du fått diagnosen achermans?
  • Anonym (Sara)
    Wed 28 Aug 2019 01:32
    #4

    Kan man ha det utan svårigheter att bli gravid ?

    Min mens blev jättekonstig efter att jag gjorde en skrapning , jättelite mens behöver knappt använda trosskydd och har länge funderat på vad det beror på men har fått 2 barn efter skrapningen.

Svar på tråden Någon annan med Ashermans eller knappt någon mens?