Röda utslag vid beröring
Hej, jag är 18 och har ett stort problem som jag haft i ungefär 1 år nu!
Varje gång någon berör mig lite hårdare än vanligt, exempelvis bara tar tag och klämmer på min arm så får jag röda utslag som svullnar upp också.
Det uppstår lättast av naglar och grenar typ och svullnaden avtar efter 15 minuter, sedan är det rött i 15 minuter till ungefär
Det är extremet jobbigt då man ofta blir berörd av något och får märken, ser väldigt konstigt ut så man får många blickar, sen är den jobbigt om man ska sova eftersom det ofta också kliar (det gäller endast när jag får utslag på ryggen eller låren.
under foten och på handflatan är de ända ställena som inte får utslag.
Jag har besökt en doktor och tagit medicin som heter loratadin, som ska hjälpa men jag känner ingen effekt så känner att det är onödigt att ta dem då, har också fått en salva som heter mometason, den hjälpte lite mot kliandet, men det största problemet är att jag inte kan vistas för de röda märkena, så snälla hjälp mig, vad ska jag göra?
Doktorn jag pratat med har låtit väldigt osäker men har nämnt "kontakteksem" och jag har frågat om detta är något permanent eller om det kommer att fortsätta vara såhär, har inte ritkgit fått något bra svar men han har sagt att det kan gå över efter puberteten, men att han inte vet.