• Hopefully01

När kände ni sammandragningar?

Hej!
    Är gravid med tredje barnet och är i V 15. Känner redan av sammandragningar som moler lite. Är det normalt att känna så tidigt v15?
    Sen brukar magen vara stenhård på morgonen när urinblåsan är full. Men kissar jag så blir magen mjukare igen. Ngn mer som känner igen sig? Kan urin i blåsan göra så magen blir hård och ger sammandragningar?

• Svar på tråden När kände ni sammandragningar?
  • snappi81

Att va jätte kissenödig kan framkalla sd. Började nog oxå få sd runt där, mina har tilltagit sen dess v 22 nu. Får dom ofta vid minsta lilla ansträngning.

• Flickan och kråkan

Jag väntar också trean men har kommit en bra bit längre. Har haft mycket sammandragningar under alla tre graviditeterna tidigt utan att det varit någon komplikation eller så. Nu med trean kände jag dem absolut i v.15 och att vara kissnödig är ju sådant som kan trigga sammandragningar, så inget konstigt. Är i v.38+2 idag och vääääntar på att lillräkan ska vilja titta ut.

• Natsan

Haft sammandragningar i 6-7 veckor. Är nu i v 27 och såfort jag promenerar hänger de där sammandragningarna över mig som ett tungt jäkla åskmoln...

• stefeliat

Nr 1: i vecka 32 tror jag.

Nr 2: vecka 20, vilket blev utplånad livmodertapp och sängliggande.

Nr 3: Är i vecka 15 och har massa sammandragningar och ska åka in på koll i nästa vecka.

Svar på tråden När kände ni sammandragningar?