• Anonym (förvirrad)

Hjälp med DRÖMTYDNING. (om en gammal kärlek)

Jag har en fantastisk sambo, omtänksam, givmild, rolig, älskvärd på alla sett.vi har varit ett par i snart tre år. Börjat planera för knoddar nu också. Men, de senaste veckorna har tyngt mig. Flera gånger i veckan (!) drömmer jag om en annan man. Ibland är drömmarna rent sexuella, ibland bara vänskspliga. Jag kan drömma att jag och den andre mannen springer upp för backar tillsammans, han lite före men jag kommer alltid ikapp. Före backarna har vi gjort något uppdrag, i natt var vi och letade efter skor som passade. Vi fick inte på oss dem ordentligt men tog oss upp för backen - tillsammans. Jag har även haft flera bebisdrömmar som inkl. denna man. Har aldrig såna här drömmar om min sambo :( Den andre mannen och jag hade aldrig en riktig relation, men vi trånade efter varandra ganska länge. Även fast vi aldrig så det var jag övertygad (då) att han var min livs kärlek. Vi träffas ibland, han och min sambo blev vänner på något vänster. Den andre mannen ska dock flytta, och det var när jag fick veta det som drömmarna började. Känner mig som världens sämsta sambo. Vet inte längre vad jag ska göra för att få detta elände att sluta...

• Svar på tråden Hjälp med DRÖMTYDNING. (om en gammal kärlek)
  • Anonym (förvirrad)

*puffar*

• Anonym (tolkning)

Jag kan drömma att jag och den andre mannen springer upp för backar tillsammans = ni har en jobbig tid framför er om ni vill bli ett par, men ändå härlig, han lite före men jag kommer alltid ikapp = han måste ta initiativet om något ska hända mellan er men du är inte sen att hänga på. Före backarna har vi gjort något uppdrag, i natt var vi och letade efter skor som passade = ni måste båda jobba för att det ska bli ni två. Vi fick inte på oss dem ordentligt men tog oss upp för backen - tillsammans = ni är inte ett helt perfekt par, men ni respekterar varandras olikheter och hjälper varandra.

• Anonym (förvirrad)
    Anonym (tolkning) skrev 2013-06-09 13:03:40 följande:
    Jag kan drömma att jag och den andre mannen springer upp för backar tillsammans = ni har en jobbig tid framför er om ni vill bli ett par, men ändå härlig, han lite före men jag kommer alltid ikapp = han måste ta initiativet om något ska hända mellan er men du är inte sen att hänga på. Före backarna har vi gjort något uppdrag, i natt var vi och letade efter skor som passade = ni måste båda jobba för att det ska bli ni två. Vi fick inte på oss dem ordentligt men tog oss upp för backen - tillsammans = ni är inte ett helt perfekt par, men ni respekterar varandras olikheter och hjälper varandra.

Det jobbiga är ju att detta inte är min sambo som sagt, utan någon annan.. älskar min sambo mer än allt annat vilket gör att drömmarna blir jobbiga att ha natt efter natt...
  • Anonym (fatdaddy)

Jag drömde i stort varje natt om en tjej jag var besatt av. Jag fick aldrig komma in hos henne, så det var ofta att jag drömde om att jag stod utanför hennes bostad. Nån gång hände att jag faktiskt var inne hos henne, och vi satt och pratade. De här drömmarna höll på i flera år och det har hänt att jag drömmer nån enstaka gång om henne nu också. Tror det var att jag försökte fylla i luckor. Saker jag undrade om henne, men aldrig fick veta.

• Anonym (undrar också)

Har också drömt om min ungdomskärlek i flera år till och från. Sen blev vi kära igen. Det var ju inte så planerat. Trodde att det var fantasier bara, men det var verkligen han jag saknade. Nu krånglar vi fram och tillbaka om vi ska vara ett par eller inte. 

Tidigare i livet trodde jag att drömmen bara betydde typ "kärlekskänsla" och kopplade inte ihop det med ungdomskärleken specifikt. Nu förstår jag att det var faktiskt är HAN som är min stora kärlek. 

• Anonym (förvirrad)
    Anonym (fatdaddy) skrev 2013-06-09 14:56:01 följande:
    Jag drömde i stort varje natt om en tjej jag var besatt av. Jag fick aldrig komma in hos henne, så det var ofta att jag drömde om att jag stod utanför hennes bostad. Nån gång hände att jag faktiskt var inne hos henne, och vi satt och pratade. De här drömmarna höll på i flera år och det har hänt att jag drömmer nån enstaka gång om henne nu också. Tror det var att jag försökte fylla i luckor. Saker jag undrade om henne, men aldrig fick veta.
    Anonym (undrar också) skrev 2013-06-09 17:15:43 följande:
    Har också drömt om min ungdomskärlek i flera år till och från. Sen blev vi kära igen. Det var ju inte så planerat. Trodde att det var fantasier bara, men det var verkligen han jag saknade. Nu krånglar vi fram och tillbaka om vi ska vara ett par eller inte. 

Tidigare i livet trodde jag att drömmen bara betydde typ "kärlekskänsla" och kopplade inte ihop det med ungdomskärleken specifikt. Nu förstår jag att det var faktiskt är HAN som är min stora kärlek. 
    Jag har aldrig upplevt mig som besatt av honom. Visst, vårt uppbryt var ganska hastigt och det var inte någon vidare förklaring. Men, jag tänkte eftersom jag träffat någon annan att man borde kunnat bryta upp totalt. Tydligen inte, det är så jobbigt. 

• Anonym (Fine)

Jag drömde om en tjej i flera år. Vi hade mest kontakt via sms och telefon nån gång. Jag ville se, men hon drog sig alltid ur i sista stund.
    Jag blev besatt antar jag. I drömmarna fick jag komma in i hennes lgh och vi satt och pratade. Eller oftast, så jag stod jag utanför huset där hon bodde. Undrade vad hon gjorde, hur det såg ut därinne.
    Mitt undermedvetna försökte väl fylla i det jag aldrig fick veta om henne. Blev en slags psykos tror jag, nästan lite otäckt. Att det kunde hålla i sig så länge. Nu kan jag känna vemod att drömmarna slutat, saknar dom lite. 

• John22

Varför över huvud taget sitta och inbilla sig en massa betydelser som helt enkelt inte finns där? Du är väl själv medveten om vad du känner, eller?
    Drömmar är hjärnans sätt att bearbeta och katalogisera information - det finns ingen anledning att lusläsa mellan raderna och komma med högflygande teorier.

Svar på tråden Hjälp med DRÖMTYDNING. (om en gammal kärlek)