• LinneaJosie

    Om vattnet går i sängen - hur skydda madrassen?

    Ja, tanken slog mig just. Om vattnet går medan jag ligger i sängen, förstör jag madrassen då? Ska man inhandla ett sånt där plastat kisslakan rent av? Har snordyr madrass och vill inte förstöra den!

  • Svar på tråden Om vattnet går i sängen - hur skydda madrassen?
  • Sisisisi

    Gör det! Bra att ha när bebisen har kommit oxå, blöjan läcker och ungen kräks ;)

    Vi har "skydda högt" från Ikea i vår säng och märker inte av att det finns :)

  • Pleco

    Vi har ett plastat lakan, för att vi har ny bäddmadrass och sonen sover i vår säng. Billigt och praktiskt. Jag hoppas att det skyddar vid eventuell vattenavgång.

    Betalade 250:- på Ikea för 180x200.

  • Frontline

    Frugan har haft ett lakan typ sådana man har på sjukhus, den är ju plastad på ena sidan och lite frottéaktig på andra sidan.
    Vattnet har som tur är inte gått när hon låg i sängen, 2 gånger gick det när hon kissa och den tredje i hissen på väg upp till bb för en kontroll så då vart det fart på det hela och tog bara 8 minuter från vi stod i hissen tills grabben kom ut..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mabaja

    Förstör gör du ju inte, går att skicka på kemtvätt! :) vi har "tygskydd" och plastat lakan där barnen brukar ligga. Nu när vi närmar oss bf åker även plastat skydd fram på min plats.

  • Dimitra

    Man kan göra som jag när man känner det där "knäppet" där man ligger och försöker somna om mellan värkarna. Kniper allt man kan och svassar iväg till toan. Funkar det med


    The Dimitra universe.
  • Flickan och kråkan

    Två gånger har vattnet gått när jag legat i sängen och sovit. Jag har vaknat av det.... att ha känt mig kissnödig och inte kunnat hålla mig. Vi har inte haft något extra skydd. Vi har vanligt madrasskydd under lakanet och längre än så har det inte tagit sig. Är i v.38+2 med trean och har inget extra skydd i sängen....inte en tanke på det ens. Båda mina barn hade kommit vid det här laget, så jag vääääntar.

  • Vackrabarn
    LinneaJosie skrev 2013-06-09 13:59:25 följande:
    Ja, tanken slog mig just. Om vattnet går medan jag ligger i sängen, förstör jag madrassen då? Ska man inhandla ett sånt där plastat kisslakan rent av? Har snordyr madrass och vill inte förstöra den!
    Jepp.. Finns hygienlakan på Apoteket, de är större så du kan lägga dem på längden, men ta 2 st o lägg dem omlott =) 

    Hygienlakanen som säljs på barnavdelningen i affären är mindre så jag rekomenderar starkt Apotekets =) 
    BF 1/8-2013 enligt Familjeliv. Prematurmorsa, räknar med barn i maj-juni2013
  • Idapou

    Jag hade sån där plastas frotté under mitt lakan på slutet av graviditeten. Det var nog bra det för jag vaknade av att det knäppte till och när jag reste mig upp så bara rann det :) Nu är sonen 3 år, men jag har lagt tillbaka plasten eftersom han kommer upp till oss på natten, och det händer att det blir en kiss-olycka ibland. Har räddat madrassen många gånger så var inget onödigt köp :)

  • InaLo

    Jag hade plasrfrote ca 6veckor innan bf. Vattnet gick när jag låg i sängen men jag kände det och han precis ställa mig upp. Men nu när min bebis är 5 veckor så har jag kvar det. Ibland läcker det lite mjölk när hon ammar och kräks gör hon ofta.

Svar på tråden Om vattnet går i sängen - hur skydda madrassen?