• Nenne2

Kiropraktorbehandling efter graviditet

Hej

jag vill rekomendera alla att besöka en kiropraktor efter graviditeten. Jag har varit där 2 ggr efter och det är kanon. Första gången jag var där sa han att för att få ett sådant bäcken som jag hade just då, skulle man antingen ha fött barn eller blivit påkörd av tåget. Nu var jag där i dag ett år senare och bäckenet är 3 mm felställt,ganska mycket tydligen. I USA är det obligatoriskt på många ställen att få hjälp av en kirpraktor efter en graviditet. Kan tilläggas att jag hade problem med bäckenuppluckring när jag var gravid och kom på det viset i kontakt med och fick information av den här behandlingen. Jag har inte haft ont eller märkt av att mitt bäcken är så här snett, men det kan bli dubbelt så stora problem vid en kommande graviditet om jag inte rättar till det innan.

Ett tips bara :)

• Svar på tråden Kiropraktorbehandling efter graviditet
  • LitensMamma

Tack för tipset! =)

• RicLen

Håller fullständigt med, det var det bästa jag har gjort! Hade enorma ryggproblem, och läkare bara sjukskrev och skrev ut piller (som jag vägrade ta). Sedan skulle jag träna massor, men det gjorde allt bara värre. Till slut blev jag desperat, och testade naprapat/kiropraktiker som en nödlösning trots läkarens avråd. Aldrig har jag blivit så nogrannt undersökt och väl mottagen. Efter fyra gånger är jag helt återställd!! =)

• RicLen

Håller fullständigt med, det var det bästa jag har gjort! Hade enorma ryggproblem, och läkare bara sjukskrev och skrev ut piller (som jag vägrade ta). Sedan skulle jag träna massor, men det gjorde allt bara värre. Till slut blev jag desperat, och testade naprapat/kiropraktiker som en nödlösning trots läkarens avråd. Aldrig har jag blivit så nogrannt undersökt och väl mottagen. Efter fyra gånger är jag helt återställd!! =)

• Trollis

Ni kan aven ta med er bebisen! JAg tog dit min lilla tjej som hade kolik och det hjalpte henne jattemycket. Han sa att ibland sa far han dit bebisar som har haft en svar forlossning och de behover lite hjalp att mjuka upp sig.
    Allt jag vet ar att min lilla tjej hade skrikit en hel natt och 5 min efter han hade justerat henne sa satt hon och skrattade i sin stol. Da var hon bara 6 veckor!

Svar på tråden Kiropraktorbehandling efter graviditet