• Anonym (Vad)

1åring har knöl/svullen vid knä

När jag bytte blöja på min 1 åring tidigare idag så upptäckte jag att på ena benet lite ovanför knät så är där svullet eller nån sorts knöl .
    Känns inte jättehårt men inte mjukt heller.
    Min sambo säger säkert brosk .
    Men jag är orolig till tusen..
    Det är ganska stort som tex golfboll.
    Men hade det varit en knöl så är det väl hårt inuti??
    Hon mår bra övrigt och verkar inte ha ont när man rörde där alls.

• Svar på tråden 1åring har knöl/svullen vid knä
  • Alby

Jag hade nog ringt BVC imorgon. Ibland kan man få knöl efter vaccinationen, men inte så stor

• Anonym (Vad)

Hon har inte fått vaccination än ska ha på tisdag.

• memadde

Nu är jag inte anonym längre men la in bilder på benet.

• memadde

Nej har kollat genom hela benet och kropp men syns inget. Inga blåmärken heller så hon har inte slagit sig heller

• Calici

Barnet tycks ju må bra och har inte ont så jag skulle nog avvakta till er BVC tid på tisdag och ta upp det då och se till att det blev undersökt. Kanske avvakta med vaccineringen tills denna svullnad försvunnit också eller tills ni vet vad det är.

• McIris

Fast du, det lär inte vara nåt farligt. En tumör(om det är det du tänker på) växer ju inte SÅ fort. Den blir ju inte en golfbolls storlek över en dag. Knät är ju ändå ett sånt ställe där det märks, inte så mycket hålrum för knölar att växa.

Detta är med största sannolikhet nån svullnad, inflammation eller liknade som uppstått av nån orsak. Min mellantjej fick nån knöl i vid analen när hon var runt 8 månader som växte. Det var nån inflammation. Hon hade inte heller ont. 

• memadde

Tack för era svar!
    Jag håller koll tills tisdag och visar det då... Om det inte förändras

• memadde

Jaa :) syns knappt nåt längre :)
    Kanske stött mot nåt så blev svullen!
    Är otroligt lättad :)
    Men ska iaf be barnmorskan känna på benen iaf :)

Svar på tråden 1åring har knöl/svullen vid knä