• Missmli

super lugn bebis, fler som känner igen sig?

Hej jag är gravid i v 28 (27+0) runy v 20 började jag känna sparkar min bebis va ganska aktiv men nu dom senaste 5 veckorna har bebisen varit super lugn, sällan jag får en spark är mer någon buff då och då om jag har tur. Bebisen reagerar inte på om jag bråkar och buffar på den, den rör sig bara när den själv vill.

KAn ju inte hjälpa att bli super orolig och nervös. Är de någon mer som oxå har en lugn bebis?

• Svar på tråden super lugn bebis, fler som känner igen sig?
  • Sweet life

Är du orolig SKA du lita på din magkänsla och ringa förlossningen. Hellre att dom kollar en gång för mycket än en gång för lite.

• viseversa

JAAAAA min äldsta dotter var sjuuukt lugn i magen. Jag sprang till bm och kollade ofta. Hon föddes utan ett pip. Skrek aldrig på bb. Skrek ca 5 gr det första året(ja jag är seriös) hon var så sjukt lätt som bebis att jag som förstagångsmamma inte fattade vad folk snackade om när dom sa att det var jobbigt med spädbarn. 

• Alby

Var 6e timme måste man känna något, och som ovan skrev att hellre kolla en gång gör mycket om man är orolig. När jag var gravid så kände jag inte heller så mycket rörelser inte heller mot slutet. Men nu är min bebis 6 mån och hon är en liten duracell-kanin :)

• lovea01

Om du känner att du är orolig är det alltid bäst att ringa förlossningen och kolla om du kan få tid till ul :) Du ska ju inte behöva gå runt o vara orolig. Det påverkar oxå barnet.

• nollo
    Alby skrev 2013-06-09 18:55:21 följande:
    Var 6e timme måste man känna något, och som ovan skrev att hellre kolla en gång gör mycket om man är orolig. När jag var gravid så kände jag inte heller så mycket rörelser inte heller mot slutet. Men nu är min bebis 6 mån och hon är en liten duracell-kanin :)
    Nä, så är det inte alls. Man ska känna varje dag fram till v32-33, då man ska känna lite oftare. 

• angeldevil

Våran bebis har oxå varit super lugn emellanåt, jämfört me många andras beskrivningar. Kände riktiga sparkar först i vecka 24-25 nån gång. Men ja kollade upp de och bebis rörde sig fint. Dom sa att bebis fortfarande har mycke plats, och i vissa fall kan den ligga och sparka mot ryggen eller ha mycket fostervatten runt sig som dämpar. Men kolla upp de om du är orolig :)

• Missmli

Jag har varit på förlossningen en gång då allt såg bra ut och så har jag lyssnat på hjärtat 3 gånger, ska på tvp tillväxtultraljud med men det är ett tag kvar. Bm har sagt att hon ej har någon förklaring på varför jag ej känner sparkar. Ville se om de va någon som upplevt samma sak

• tideloo

Jag kände aldrig sparkar med min första,nästan inga rörelser alls, fick springa på kontroller ofta!

• Missmli

Och det kom ut en frisk liten bebis?

Jah tror jah blir extra orolig då jag hsr en risk graviditet. Äter nämnligen trombyl och tar innohep sprutor

• Missmli

Känns lite lugnande då :) känns som alla andra känner sparkar hela tiden jätte hårt

• MnM2010

Hade en väldigt lugn bebis i magen. Alla andra fick revben och urinblåsor sparkade på titt som tätt men inte jag. Nu är hon 9 månader, fullt frisk och fortfarande jättelugn.

Min mamma har berättat att jag var lika lugn, hon trodde absolut jag skulle födas utan armar och ben, men jag var också helt frisk

• Fröken Söt

Ja, jag känner igen det. Men så känner jag inte heller alla sparkar! När vi lyssnar på hjärtljuden hos barnmorskan kan man ibland höra hur barnet sparkar, men jag känner oftast inte det. Kan kanske bero på att jag har livmodern framtill, sa barnmorskan (eller så är jag helt enkelt okänslig Skrattande ).

Nu, i v37, kan jag ofta se rörelserna utanpå magen även om de knappt känns. Två-tre gånger om dagen är barnet som mest aktiv och då känner jag det tydligt. Men den är inte heller särskilt sugen på att röra sig bara för att just jag vill, den sparkar när den vill och inte en minut tidigare. ;)

Men som sagt, om du är orolig så be dem kolla upp det!

Svar på tråden super lugn bebis, fler som känner igen sig?