• Kittecat

Pluppar(hudflikar) på vårtgården / brösten ??

Är de någon som fått som små ,små hudflikar (som en leverfläck typ ) på vårtgården ??
    Jag har på ena bröstet framförallt, fått som en liten hudflik som har samma färg som vårtgården , men som inte varit där förut ??
    Och jag har för mig att jag läst att man kan få nya leverfläckar / ändrade födelsemärken under graviditeten men blev lite nyfiken på om någon vet just något om detta ??

• Svar på tråden Pluppar(hudflikar) på vårtgården / brösten ??
  • juliaa95

Jag har ingen aning varför man får det, men jag fick också en hudflik i början av graviditeten och den är borta nu iaf så din kanske också försvinner :)

• atsw

Samma här! Också undrat vs fan det är!

Ser/är exakt som sk. skintags som man ofta får på halsen om ma har halsband lr där bh'n alltid sitter. Men på vårtgården..?

• Mendurå

Jag har också fått flera stycken små flikar. Jag drog faktiskt bort mina, vill inte att de ska växa till sig.

• Kittecat

Ja de är skitskumt... Men får nog fråga min bm nästa gång, vågar inte dra bort eller klippa ifall...

• Annelie 76

Jag fick några stycken på bla halsen och de tog jag bort själv. Knipsade jag av dem med naglarna medan de var små. Fick även som lite skrovliga leverfläckar på brösten, halsen och ansiktet. Dessa skrapade jag bort. Det blev ett litet sår men när det läkt så var allt borta. 

• Busfröö

Vad ja förstått är de helt normalt å dom ska man nog inte alls ta bort, kommer inte ihåg vad de heter men ett namn på de finns de

• Annelie 76
    Busfröö skrev 2013-06-10 13:49:45 följande:
    Vad ja förstått är de helt normalt å dom ska man nog inte alls ta bort, kommer inte ihåg vad de heter men ett namn på de finns de

De kan vara hur normala som helst, jag vill inte ha dem så jag tar bort dem. När de är små kan man knipsa bort dem själv, när de är stora behöver man hjälp.

Det är normalt med hår under armarna och på benen också men det finns en hel industri för att ta bort det... Bara för att nåt är normalt behöver man inte ha det kvar...
Svar på tråden Pluppar(hudflikar) på vårtgården / brösten ??