• Anonym (Undrar)

Killar/män: Hur ofta behöver ni sex för att vara "nödja" i förhållandet?

Hej killar, män och gubbar! 
    Nu undrar jag hur ofta ni vill ha sex i ert förhållande för att känna er nöjda. Alltså inte hur mycket ni skulle önska i en perfekt värld, utan hur ofta ni vill ha sex med er partner för att inte känna missnöje i förhållandet. Tänk in riktiga faktorer som jobb, småbarn, trötthet osv. Hur ofta är minimum utan att ni känner frustration/missnöje?

Skriv gärna en rad och motivera ert svar, t.ex. "1 gång i veckan för att vi är mitt i småbarnsåren", eller liknande. Har synen på sex förändrats under förhållandet?

Har ni ingen partner kan ni använda ett tidigare förhållande som mall.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Killar/män: Hur ofta behöver ni sex för att vara "nödja" i förhållandet?
  • Tom Araya

Svårt att svara på då det varierar....

-Har jag sex mycket och ofta under 2-3 dagar så kan jag vara utan i 2 dagar.

-Jag är helst inte utan under mer än två dagar, max tre.

-Jag har gärna sex i stort sett dagligen, ibland 2-3 ggr dagligen.

Summa sumarum borde ca 4-5 gånger i veckan som ett minimum göra mig hyfsad nöjd.

Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
  • Anonym (Undrar)

Anledningen till att jag undrar är att vi har sex ca 2-3 ggr i veckan och jag undrar om det verkligen räcker. Jag älskar sex, och skulle gärna ha det varje dag förutom under lingonveckan (då jag inte känner för sex eller smekningar alls - ibland kan han få en avsugning om jag inte känner mig allt för äcklig). Men vi kommer i säng sent efter en hård arbetsdag och oftast är jag eller han för trött. Han brukar försöka lite smått men oftast orkar jag inte. Somar inom 5 minuter av att jag lagt huvudet på kudden. Så det blir 1-2 gånger under arbetsveckan och kanske nånting lite mer spännande på helgen. I början av förhållandet hade vi sex flera gånger per dag. Undrar om han verkligen är nöjd eller om han suktar efter mer.

• Tom Araya
    Anonym (Undrar) skrev 2013-06-10 04:50:28 följande:
    Anledningen till att jag undrar är att vi har sex ca 2-3 ggr i veckan och jag undrar om det verkligen räcker. Jag älskar sex, och skulle gärna ha det varje dag förutom under lingonveckan (då jag inte känner för sex eller smekningar alls - ibland kan han få en avsugning om jag inte känner mig allt för äcklig). Men vi kommer i säng sent efter en hård arbetsdag och oftast är jag eller han för trött. Han brukar försöka lite smått men oftast orkar jag inte. Somar inom 5 minuter av att jag lagt huvudet på kudden. Så det blir 1-2 gånger under arbetsveckan och kanske nånting lite mer spännande på helgen. I början av förhållandet hade vi sex flera gånger per dag. Undrar om han verkligen är nöjd eller om han suktar efter mer.
    Omöjligt att svara på då jag inte har en aning om hur mycket lust han har.

För mig skulle det vara för lite om jag inte hade väldigt mycket annat för mig och förhållandet var kanonbra i övrigt men även då är det gränsfall. Men så har jag också en rätt stor lust.
  • Anonym (Undrar)
    Tom Araya skrev 2013-06-10 05:00:23 följande:
    Omöjligt att svara på då jag inte har en aning om hur mycket lust han har.

För mig skulle det vara för lite om jag inte hade väldigt mycket annat för mig och förhållandet var kanonbra i övrigt men även då är det gränsfall. Men så har jag också en rätt stor lust.
    Egentligen är det för lite för mig också. Problemet är delvis att vi är lite osynkade. Jag inleder gärna lite mys tidigare på kvällen t.ex. medans vi tittar på film. Då vill inte han, utan då tittar vi ju på film. Sen när vi lägger oss vill han - men då är jag för trött. Sen är jag även stort fan av morgonsex, finns inget härligare sätt att starta dagen på! Men på morgonen hinns det aldrig mer då vi måste upp vid 6. Sen tror jag inte han är vidare mycket fan av morgonsex heller. Men i min värld är det mysigaste som finns sex i morgonsol från sovrumsfönstret. Eller för all del, sex mitt på dagen! Det är sååå trist med lite trött-sex under täcket, i mörkret precis innan man ska sova. Helt okej ibland, men nu är det typ det enda sex vi har.
  • Tom Araya
    Anonym (Undrar) skrev 2013-06-10 05:13:03 följande:
    Egentligen är det för lite för mig också. Problemet är delvis att vi är lite osynkade. Jag inleder gärna lite mys tidigare på kvällen t.ex. medans vi tittar på film. Då vill inte han, utan då tittar vi ju på film. Sen när vi lägger oss vill han - men då är jag för trött. Sen är jag även stort fan av morgonsex, finns inget härligare sätt att starta dagen på! Men på morgonen hinns det aldrig mer då vi måste upp vid 6. Sen tror jag inte han är vidare mycket fan av morgonsex heller. Men i min värld är det mysigaste som finns sex i morgonsol från sovrumsfönstret. Eller för all del, sex mitt på dagen! Det är sååå trist med lite trött-sex under täcket, i mörkret precis innan man ska sova. Helt okej ibland, men nu är det typ det enda sex vi har.
    I min värld prioriteras sex före tv om man är kåt. Det enda som går före sex om man är kåt är mat, sömn och arbete.

Jag älskar också morgon- eller mitt-på-dagen-sex men det får då bli under helger eller andra lediga dagar.

Även om man är lite trött eller har ont om tid hinner man ofta med en snabbis för att tillfälligt stilla lusten.

Börja med att avbryta gemensamma aktiviteter som städning, tvätt, trädgårdsarbete, matlagning e.t.c. med sex, helst på plats. Fortsätt där ni var efter att ni knullat.
    Hinner ni inte gå hela vägen kan ni se det som uppvärmning för ett senare tillfälle på dagen.
  • Tom Araya

Jag kan tillägga att rätt kvinna kan få igång mig genom sitt beteende (visar lust, tar på en, lockar med små blottningar och sexiga poser, flirtar, hånglar och allmänt söker fysisk kontakt), hur okåt jag än känt mig innan, så detta med lite osynkad lust ser jag inga problem för.

• carlf

förmodligen två gånger om dagen. eftersom jag oftast runkar minst två gånger om dagen

• Anonym (Undrar)
    carlf skrev 2013-06-10 06:21:39 följande:
    förmodligen två gånger om dagen. eftersom jag oftast runkar minst två gånger om dagen
    Så du menar att om du inte fick ha sex med din partner två gånger per dag i ett förhållande, så skulle du vara missnöjd? Man kan väl runka och ha sex lite mer sällan, och ändå vara nöjd?

Jag leker med mig själv ibland, utöver sex, men så länge jag får sex OCKSÅ så är jag nöjd.

Två gånger per dag låter svårt för ev. partner att hålla upp i längden. I alla fall om man har jobb och så.
  • Anonym (Undrar)
    Tom Araya skrev 2013-06-10 05:32:07 följande:
    Jag kan tillägga att rätt kvinna kan få igång mig genom sitt beteende (visar lust, tar på en, lockar med små blottningar och sexiga poser, flirtar, hånglar och allmänt söker fysisk kontakt), hur okåt jag än känt mig innan, så detta med lite osynkad lust ser jag inga problem för.
    Antingen är jag extremt osexig eller så funkar inte min sambo så. Jag kan vara flörtig, gå lättklädd, söka kontakt och försöka smeka honom i soffan t.ex.,men han säger bara "nejnej inte nu". Sen är det svårt att komma igång igen...
  • Anonym (nöjda)

ja jag är då tjej men jag har pratat om just detta med min sambo hur han känner och så och han säger att han inte behöver ha sex hela tiden då det blir mer speciellt när vi har det! nu kanske vi har sex 1-2gånger i veckan då vi har en liten bebis på 3månader¨och hinner inte mer än så de gånger hon sover^^
    detta kanske är lite men vi är båda nöjda ändå för vi har ett så bra förhållande i övrigt med mycket mys och hångel ändå ;)
    men vill klart höja det lite men det kommer när dottern sover lite mer o längre stunder :) 
    men i början av vårat förhållande hade vi sex kanske 1-5 gånger om dagen^^    

Svar på tråden Killar/män: Hur ofta behöver ni sex för att vara "nödja" i förhållandet?